sobota 23. marca 2013

Žemličky s medvedím cesnakom :-)

Piekla som ich včera, z polovičnej dávky z pôvodného receptu a niekoľko surovím som zamenila. Recept na briošky je od Paľka Liptáka, z FB.


Pôvodný recept:
400g hladkej múky
1g soli
2 dl mlieka
100g masla
100g medvedieho cesnaku
1 bal. droždia


Môj upravený recept:
100g ražnej múky
100g špaldovej hladkej múky
1 dl vody
3KL bieleho sójového jogurtu
hrsť medvedieho cesnaku
1/2 bal. droždia
soľ






Z uvedeného množstva mi vyšli 3 kusy. Priznávam, bola som prekvapená aké boli výbornééé. Dnes idem na medvedí cesnak, ak nazbieram dosť, lebo chcem robiť pesto, urobím opäť aj toto pečivo. Ale... miesto jogurtu (ktorý som včera minula) dám sójovú smotanu na varenie ;-)



Z kvásku, múky a ostatných ingrediencií som vymiesila cesto, ktoré som hneď rozdelila, po zvážení, na 3 rovnaké časti, z ktorých som vyformovala žemle, nakrojila a nechala podkysnúť. Jednu som si potom posypala parmezánom. Piekla som vo vyhriatej rúre na 170°C 20 minút.





Na upečenú žemľu s parmezánom som si natrela cícerovú nátierku s droždím, posypala červenou paprikou, poľníčkom a olovrant bol hotový.


Dobrú chuť :-)

































2 komentáre:

  1. Zuzka, sú krásne a pošli mi aspoň jednu na večeru:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, ďakujem, veľmi rada, no hneď sme ich zjedli ;-) Ozaj sa vydarili :-)

      Odstrániť