streda 27. marca 2013

Cícerová polievka :-)

Ďaľšia očista mojej pracovnej plochy :-D


Vedeli ste, že cícer obsahuje 3x viac železa ako mäso? Tak, šup šup, zaraďte ho do svojho jedálnička :-)


Tu http://www.gastroslovnik.sk/gastro-sprievodca/gastro-sprievodca-detail/cicer/  sa o cíceri dozviete viac. Oplatí sa prečítať si :-)


Cícer je v našej kuchyni veľmi obľúbený, či už v polievke, ako nátierka, len tak so zeleninou v placke či ako skvelý hummus a falafel alebo ho "chrúmeme". Keď tak rozmýšľam, jeme ho aj 2x v týždni, prípadne striedame s fazuľou, fazuľkou, šošovicou či hrachom.


Teraz som z neho pripravila úplne obyčajnú polievku, ale za to veľmi chutnú.






Mrkvu, kaleráb, zeler a stonky kalerabových listov som nakrájala a chvíľku "opiekla" na olivovom oleji. Cícer som varila zvlášť. Vodu, v ktorej bol od predošlého dňa namočený, som vyliala. Keď sa zelenina chvíľu podusila, zaliala som ju horúcou prevarenou vodou, trocha osolila a nechala variť.






Kým sa zelenina varila, nachystala som si krúpky, ktoré som použila ako závarku a kalerábové listy. Krúpky som riadne opláchla v teplej vode.


Zeleninu som nevarilo dlho, iba aby bolo "al dente" - veď na čo máme zuby ;-) , priliala som ju k uvarenému cíceru, prisypala som krúpky a pokrájané listy a po 5-ich minútach som platňu vypla a hrniec odstavila, krúpky krásne došli.






Dobrú chuť :-)




















































2 komentáre: