piatok 15. marca 2013

"Ľjutenica" po domácky :-)

"Nátierku" Ľjutenica som prvýkrát jedla na Urban markete v BA, kde ju predávali MoshiMoshi. Okamžite mi zachutila. Podávali ju na tmavom chlebe s rukolou a slaným syrom.


Zvyknem si porciu na chlebíku objednať, ale minulý týždeň sme si objednali celý pohár, aj dcére veľmi chutí :-) Zjedli sme ju "coby dup" a ja som sa rozhodla, že si ju pripravíme doma, keďže na pohári je napísaný obsah ingrediencií. Hoci pomer je neuvedený, mne to nevadilo, nejako som si to predstavila, nakúpila potrebné suroviny a išla som na to ;-)


Pri príprave tejto "nátierky" som potrebovala:

baklažán
červenú papriku - kápiu
paradajky cherry
mrkvu
petržlen
cibuľu
cesnak
rascu





Zeleninu som piekla v rúre na 2x (pretože Terka zjedla z prvej várky petržlen) asi po polhodinke cca.







Baklažán som "odšúpala", pridala kápiu a ostatnú upečenú zeleninu, jemne osolila a aj pocukrovala hnedým trstinovým cukrom, všetko som vymixovala a ešte pridala aj čerstvý medvedí cesnak ;-)






Zmes som si natrela na opečený chlieb, ktorý som si doma upiekla, posypala rukolou a slaným syrom. Je to naozaj fantastickééé :-)


Dobrú chuť :-)

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára