štvrtok 11. júla 2013

Zapekané cestoviny v tortovej forme :-)

Tento pokrm som robila najmä kvôli efektu, priznávam ;-) Videla som nápad niekde na nete, povedala dcére a včera sme si pripravili večeru.


Omáčku si môžete pripraviť podľa svojej chuti prípadne toho, aké zásoby máte doma :-)


My sme použili:
sójovú drvinu 1 bal.
papriku PCR 3 kusy
papriku červenú asi 1/3
cuketu 300g
cibuľku 3 ks
pretlak paradajkový Alnatura cca 900g
bylinky
olivový olej
soľ
cestoviny penne 500g

Cibuľku som nakrájala nadrobno, papriku tiež, cuketu postrúhala. Drvinu som uvarila podľa návodu, zliala, "vyžmýkala". V mrazničke som mala ešte bylinkové kocky s olivovým olejom, tak som ich použila.


Na rozohriatej panvici dáme olej s bylinkami, neskôr pridáme cibuľku, orestujeme, papriku, orestujeme, cuketu, premiešame, pridáme drvinu, pretlak, premiešame, necháme prehriať, odstavíme.


V hrnci uvaríme vo vriacej vode penne, ešte menej ako al dente ;-) Scedíme a schladíme studenou vodou.


Ja som mala v mrazničke psoledný plát domáceho lasagne, tak som ho vybrala a vyvaľkala na spodok tortovej formy. Na cesto som nabrala zmes asi do 2-och cm a zapichávala penne. Keď som celú plochu vyplnila cestovinami, zaliala som omáčkou ako sa len dalo. Na kúsok som dala na vrch syrové kocky.


Z penne trocha ostalo, aj s omáčky, sme s dcérou zjedli ako predjedlo, kým sa večera zapekala v rúre ;-)


Tortovú formu naplnenú som dala  na plech a do vyhriatej rúry, piekla som na 175°C 25 minút. Po vybratí z rúry som nechala vo forme cestoviny vychladnúť polhodinku. Potom som formu preložila do sklenenej koláčovej misy, keby náhodou po odopnutí obruče sa dielo rozpadlo.


Najprv som nožíkom dookola vnútro tortovej formy "obrezala", aby sa nenalepilo. Obruč som opatrne odopla a ani nedýchala :-D :-D a že som mala teda veľkú radosť, pretože všetko držalo pokope.






Dobrú chuť, my sme si pochutili veeeeeľmi :-)


TIP: Ak použijete bezlepkové cestoviny, pochutnajú si aj celiatici ;-) ale to Vy už viete :-)






2 komentáre: