sobota 20. júla 2013

Osviežujúci "raw" dezert :-)

Dnes, po ceste domov z Patiniec, sme si nakúpili ovocie a zeleninu na veľkom trhu (myslím pri Veľkom Mederi) a tešila som sa, že doma niečo dobré "ukuchtím".


Pôvodne som chcela urobiť jeden raw slivkový - kešu koláč, ale dostala som chuť na marhuľové gule. Rozmýšľala som nad "pojivom" a niečo vymyslela, hoci nie na 100%, nevadí, nabudúce ;-) Aj napriek tomu vznikol veľmi lahodný osviežujúci letný dezert :-)


Suroviny:
slivky veľké               5 ks
mak                           5 PL

marhule                      6 ks

kokos hoblinky     asi 1 hrsť
mandle                  asi 1 hrsť
kokosový olej             5 KL


Ako prvé som urobila slivkový "džem" vlastne skôr slivkovú omáčku. Rozmixovala som 10 polovíc sliviek s makom a odložila v miske do chladničky zachladiť.


Kokosové hoblinky som rozmixovala s mandľami na jemno a pridala kokosový olej. Už som len premiešala a tiež odložila do chladničky.


Marhule som umyla, prekrojila a pôvodne som mala predstavu, že kokosovou zmesou obalím celú polovicu marhule, no nepodarilo sa. Tak som ich len naplnila.




 




Do tanierika som dala slivkovo-makovú omáčku, položila na ňu plnené marhule a dozdobila lístkami mäty. Podala som Terke, zaželala dobrú chuť a čakala na jej "kritiku". Nedočkala som sa :-D Povedala, že jej to chutí a je to veľmi osviežujúce a nie sladké.






Dobrú chuť :-)









































 

1 komentár: