pondelok 1. júla 2013

Kel a tempeh :-)

S veľkým nadšením som dávnejšie kúpila údené tempeh a tešila sa ako si s dcérou spolu na ňom pochutnáme. Ale...vôbec nám nechutil! Ani by som to nemala nahlas vravieť, no vyhodili sme ho.


Nedávno som sa zúčastnila úžasnej akcie RADOSŤ VARIŤ (o tomto projekte napíšem neskôr) a okrem toho, že aj ja som varila, ostala som v ten deň povzbudzovať ostatných súťažiacich a samozrejme, tešila sa na ich dobroty. A že som si teda pochutila. A viete aj na čom? Na tempehu! Pripravil ho Miro spolu so šošovicovým šalátom s pečenými paprikami (šalát som hneď ešte v ten večer doma pripravila). Prvé sústo tempehu som si dávala do úst s veľkou nedôverou, ale bola som maximálne prekvapená. Zjedla som niekoľko kúskov. Miro ho opiekol na olivovom oleji, preložil na tanier a polial sójovou omáčkou (ďaľšia pochutina, ktorú ja vôbec nemusím!). Bolo to jemne slankavé a ja som si myslela, že je to iba posolené.


Na druhý deň som išla kúpiť údené tempeh, že mu dám ešte šancu. Ale čo k nemu? V chladničke sme mali kel, voľba bola jasná. Hoci...bola to neistota, pretože Terka je iba čerstvý kel, nie dusený, ani varený a pravdu povediac som sa "bála" či si dá aj z tempehu... Chutilo Terke a chutilo aj mne. Určite som tento pokrm nepripravovala poslednýkrát ;-)


Polovicu z menšej hlávky kelu som nadrobno nakrájala na pásiky. Na drobno som nakrájala aj cibuľu, ktorú som orestovala na troche oleja, pridala k nej kel a dusila-opekala chvíľočku na al dente, dosolila a hotovo. Tempeh som priečne nakrájala na plátky, opiekla z jednej, druhej strany a podávala spolu s kelom.






Dobrú chuť :-)


















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára