pondelok 24. júna 2013

"Raw" jahodová torta :-)

Raw som oklieštila do úvodzoviek, pretože som niekde zachytila informáciu, že kešu nie sú raw. Bližšie som sa o to nezaujímala, keďže konzumujem sčasti aj varenú stravu ;-)

Nič to ale nemení na tom, že túto tortu som pripravila dvakrát v priebehu troch dní a veľmi nám chutíííí, najmä krém - jeme ho aj samostatne :-D


Množstvo neuvádzam, pretože som si to ani nevážila, ani nemerala. Myslím, že ak si budete chcieť tortu pripraviť, intuitívne vycítite koľko čoho je potreba ;-)


Suroviny na prípravu:
nepražené nesolené ošúpané mandle
ďatle
goji (namočiť na pár hodín do vody)

kešu nesolené
jahody čerstvé (môžete použiť aj maliny či čučoriedky)
agáve (podľa chuti)






Sušené ovocie či orechy si kupujem Seeberger alebo Billa.






Ako prvé je potrebné deň vopred - večer namočiť 200g kešu do studenej vody. Goji (asi za hrsť) tiež.






Mandle, ďatle a goji vymixujeme na hmotu akú chceme - potrebujeme. Robila som to už dvakrát, ani raz nebola rovnaká. Musím to ešte "vykoumat" - ten pomer, aby bola pevnejšia na krájanie, hoci nám chutila aj tak ako bola, len sa to horšie naberalo.





Zmixovanú hmotu dáme do tortovej formy a uhľadíme.






Scedené kešu, jahody odstopkované a agáve vymixujeme do želanej konzistencie...






A samozrejme jahodové stopky-lístočky nevyhodíme,...






...ale použijeme na smoothie ;-)






Hotový krém.






Kešu jahodový krém uhľadíme na "korpus" a dáme do chladničky na niekoľko hodín zachladiť. Zvyšný krém zjeme, lebo je výýýbornýýý a neodolateľný :-D


Pred servírovaním tortu naporciujeme, aby sme sa potom nezdržovali a dozdobíme jahodami aj so stopkami :-)






Dobrú chuť :-)












































































































































3 komentáre:

  1. aj táto torta sa mi páči :-)...kde sú jahody, to je moje :-))....síce z týchto surovín, som ešte nejedla, ale rada by som ochutnala

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už mám namočené kešu. Zajtra bude premiéra.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dušanka, verím, že bude chutiť, poprípade napíš, či chutila ;-)

      Odstrániť