pondelok 24. júna 2013

Pohostenie pre rodičov a súrodencov, 09.06.2013 :-)

Po pohostení pre Terkiných spolužiakov som o dva dni prichystala pohostenie pre rodinu.


Moji rodičia i súrodenci konzumujú aj mäso, ale sú skvelí v tom, že vždy, keď ku mne prídu, vedia, že môžu očakávať iba bezmäsité pokrmy a nikdy nenamietajú a dovolím si povedať, s radosťou ochutnajú :-) Hoci sa potom už tešia domov :-D 






Pekne po poriadku :-)






Doma upečený chlieb zo špaldovej múky s ľanovými semiačkami, recept: http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2012/12/spaldovy-chlieb.html 

V poslednej dobe som si zvykla dať cesto vymiesiť do pekárničky a po prvom vykysnutí, vymiesim ešte ručne, nechám vo "forme" podkysnúť a dám piecť do horúcej sklenenej nádoby aj s vekom.

Všetky tri nátierky sú avokádove, v strede "slaná" a ostatné dve sladké. Prvá zhora bola pre môjho brata, čiže s karobovým práškom (avokádo, karob a agáve). Mala som obavy, čo brat, ale chutilo!!! Pre nás som rozmixovala avokádo, nepražené kakao a agáve, navrch posypala mleté mandle. No a tretia je avokádo, cibuľa červená, cherry paradajky, citrónová šťava a soľ.






Kukuričná polenta: pripravila som ju najmä kvôli bratovi, pretože mi dávnejšie rozprával ako jedol kukuričnú kašu v Švajčiarsku. Polentu som si tentokrát kúpila v Rakúsku a pri varení som zistila, že je pomletá na hrubšie ako som doteraz používala polentu. To znamená, že som ju varila dlhšie, hádam aj hodinku. Vždy som sa čudovala, že v receptoch je uvedené, že sa tak dlho varí. Keď používam jemnejšiu, je uvarená raz dva ;-)  Na každom balení je uvedený aj pracovný postup. Dala som si variť vodu, cca liter, a postupne som zamiešávala polentu, 500g. Dolievala som postupne ešte vodu, ale nepamätám koľko. Dosolila som a po hodinovom varení za skoro stáleho miešania som zmes dala do sklenenej okrúhlej formy vystlanej papierom na pečenie a dala na okenú parapetu vychladnúť. Po vychladnutí som ju naporciovala a dala opiecť do rúry na plech s papierom na pečenie. V smaltovom hrnčeku som si rozpustila "maslo" Alsan bio s pretlačeným cesnakom a jemne potrela polentu (ale až keď som ju vybrala z rúry). Každý si na tanieri ešte dotrel podľa chuti.






K polente sme zajedali aj zeleninku, ktorá, samozrejme, na stole nesmela chýbať: domáca rukola bola naozaj rukolovitá!, mrkva, cherry paradajky, reďkovky aj s listami.






Ovocný tanier: figy, jablká a jahody.






Torta s jahodovým kešu krémom po druhýkrát! Mňaaaaaaaaam!!!






Pili sme čistú vodu z vodovodu a nealko mojito (miesto cukru domáci bazový sirup).


Chutilo, zjedlo sa a ja sa teším už na ďaľšiu príležitosť, kedy bude môcť opäť prichystať občerstvenie vo veľkom ;-)  (mám nachystané ďaľšie skvelé raw torty)





























































3 komentáre:

  1. Zuzi, inak už som dešifrovala rozdiely pri varení polenty. Nie je dané len veľkosťou pomletého zrna, ale mnohé polenty sú instantné - preto ste doteraz varili polentu vždy krátko. Ja som instantnú mala len raz, inak takú klasickú, čo treba dlho dlho variť. Plus, odporúčam - podobne ako pri bežných strukovinách - cez noc vopred namáčať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, no, to mi ani nenapadlo, že instantná... Musím doma pozrieť balenie, čo je tam napísané. Doma mám teraz, myslím, dva druhy. S tým namočením to skúsim, zdá sa to byť dobrý nápad :-) Ďakujem

      Odstrániť