nedeľa 27. októbra 2013

Festival kávy a čokolády v Nitre, 26. - 27. 10. 2013 :-)





Na FB stránke Foofblogers dal Viktor Klimo z  Delikatesy  http://delikatesy.etrend.sk/about/viktor-klimo do pozornosti, že v Nitre sa bude konať vyššie uvedený festival a kto má záujem napiecť niečo sladké ku káve, nech sa hlási. Prihlásila som sa. Vlastne ma "prihlásila" Henrieta Peškovičová https://www.facebook.com/pages/Henrieta-Pe%C5%A1kovi%C4%8Dov%C3%A1-My-firs-cooking-book/353052176091?fref=ts , ja som to len oddobrila ;-)


Vedela som, že chcem napiecť moje dva osvedčené koláče a k tomu sa ešte pýtal nejaký kávový, aby to teda bolo v duchu festivalu :-)






Cviklový vegan koláč s karobom a s dvomi druhmi džemu (ktoré som robila taktiež ja): z arónie a jabĺk (bol osviežujúci, mierne kyselkavý) a figový (výborný, sladulinký) posypaný strúhaným kokosom.


Recept nájdete tu: http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/09/cviklovy-vegan-kolac-s-karobom.html


Cvikla v koláči sa niektorým nepozdávala, ale nakoniec si dali aj tí, ktorí sa "okúňali". Veľmi ma potešilo, keď asi 11 ročný chlapec vôbec nechcel, mamina si kúpila a po pár sekundách sa vrátila, že si musí kúpiť druhý, lebo prvý syn celý zjedol. Pozrela som sa na neho, sa usmieval a chutil si :-)


Poznáte vlastne karob alias svätojánsky chlieb? Je to skvelá alternatíva pre ľudí, ktorý sú alergický na kakao či čokoládu. Karobový prášok konzistenčne i farbou vyzerá ako kakao, ale má špecifickú chuť aj vôňu a je oveľa zdravší ako kakao. Obsahuje 3x viac vápnika, 17x menej tuku, o 1/3 menej kalórií ako kakao, neobsahuje kofeín a má veľký podiel prirodzeného cukru (hoci mne nasladlý nie je). My (ja a dcéra) alergické na kakao nie sme, ale doma používam karob, veľmi rýchlo sme si na neho zvykli a chutí nám. A pri pečení nemusím dávať pozor na to, že môj brat kakao a čokoládu neje dlhé roky. S karobom ulahodím aj jemu :-)


Dokonca som sa dočítala aj to, že v minulosti sa semená struku používali ako závažie pri vážení drahokamov a zlata a slovo karát je odvodené od slova karob :-)






Jablkovo-mrkvový koláč so slivkovým domácim pečeným lekvárom, poliaty čokoládovou polevou so 70% obsahom kakaa a vlašským orechom.


Nech sa páči recept: http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/09/jablkovo-mrkvovy-kolac-vegan.html


Myslím, že tento koláč je taká klasika, určite nesklame.






Tofucake kávový, nepečený.


Vymyslela som si ho asi dva týždne pred festivalom a hneď sa ujal. Prvý degustátor bol moja dcéra a veľmi chutil, vedela som, že je to dobrá voľba podeliť sa oň ďalej :-)


Ak si ho budete chcieť pripraviť, budete potrebovať:

Na korpus:
karamelové sušienky Lotus
(ja som mala tortovú formu s priemerom 18cm a použila som 15 ks)
kokosový olej rozpustený       5-6 PL

Na krém:
tofu biele Alfa bio 180g
cukor trstinový nerafinovaný      2 PL
kávu                                            0,5 dl
(použila som Popradskú Štandard premium)
"soc"                                            1 KL

Do krému:
kávu                                             0,5 dl
agar agar prášok                           1 PL detskú


Sušienky som rozomlela na jemno a zmiešala s olejom. Formu som vystlala papierom na pečenie, kraje pretrela kokosovým olejom a dala do chladničky na chvíľu stuhnúť. Ak Vás tlačí čas, môžete dať aj do mrazničky ;-)


Tofu som nastrúhala, pridala cukor, kávu, rozmixovala ponorným mixérom a nechala postáť. Zatiaľ som si v malom kastróliku zohriala kávu s agarom, miešala, a keď začala hustnúť, zamiešala som s tofu zmesou a vyliala na korpus a dala naspäť do chladničky.


Tofu krém nie je sladký a so sušienkovým karamelovo-kokosovým korpusom sa skvele dopĺňa.


Môžem, so všetkou skromnosťou, povedať, že tofucake bol najväčším prekvapením spomedzi mojich koláčov a všetkým, ktorí si ho dali, veľmi chutil a prišli si vypýtať aj recept. Mala som a ešte stále mám z toho veľkú radosť a neskutočne ma to pozitívne dobilo do ďalšej práce :-)


Aj k tomuto koláču Vám poviem milú "príhodu" (mimo iných): asi 10 ročné dievčatko prišlo si kúpiť ešte raz tofucake kávový, že jej veeeľmi chutil, cítila v ňom kokos (nikde som nemala napísané zloženie), tatino povedal, že mama je cukrárka a dcéra má veľmi dobrý čuch aj chuť. Potom sa mamina (cukrárka) prišla opýtať na recept, tiež chválila a vravela, že raz dala dcére dojesť vanilkový krém (čo jej ostal z torty) a ona jej hneď povedala, že je to krém z bielej čokolády ;-) Bola radosť pozerať sa na to dievčatko ako si pochutnáva :-)





Mali sme aj degustačné koláčiky, ktoré sa minuli raz dva. Katka nestíhala dokladať :-)


Apropo: Katka. Moja sestra - moja skvelá asistentka (nie prvýkrát a verím, že ani posledný). Veľmi rýchlo sa učí :-) Katka, ešte raz vďaka, rátam s Tebou aj nabudúce. A vďaka patrí aj rodičom, ktorí celý deň varovali Katkinu - našu Natálku, ďakujeme :-*






Moja sestra Katka :-)






Zblízka...




Autor fotografie je Viktor Klimo.


Na pár hodín nám bol spoločníkom a aj my jemu Viktor Klimo z Delikatesy, ktorý veľmi odborne a profesionálne pripravoval kávu. A tá vôňa, hmmmmmm... :-)


Citujem Viktora: "Dnes na Festivale kávy a čokolády v Nitre. Pristavovali sa hlavne babky, ktoré spomínali na kotyogó, ale prekvapil ma jeden kamionista, že ááaa, to poznám, v tom si my varíme bežne kávu v tirákoch! Napiekol som aj pár plechov špaldových keksov len tak na rozdávanie, do
hodiny bolo po nich."


Dnes bude na Festivale Viktor opäť, od 13 do 16 hod. a vedľa neho aj Martinka z http://matapecie.blogspot.sk/ , ktorá bude mať pre Vás kávové a čokoládové sladké dobroty. Takže po obede na kávičku a koláčik šup do OC MLYNY v Nitre, všetci sa na Vás tešia :-)


A na záver ja, moje "maličenstvo" ;-)






V neposlednom rade moja vďaka patrí aj Marekovi Lorinczovi, ktorý mi dal možnosť zúčastniť sa tejto skvelej akcie, ktorú ľudia robili so zanietením a srdcom.


Skvelý deň, skvelá akcia, skvelí ľudia, som skvele dobitá pozitívnou energiou.


Ps: označenia mi vyrobila moja kolegyňa - pani učiteľka Libuška :-)
































































































































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára