pondelok 28. januára 2013

Quinoa :-)

Postupne míňam zásoby potravín a rad prišiel na quinou, ktorú už mám v špajzi od minulého roka a ešte som ju nenačala ;-)


Čo to vlastne quinoa je? Si môžete prečítať http://metabolizmus.sk/zdrave-potraviny/quinoa-neobvykle-kompletna-potravina/


http://www.zdrava-strava.digitalne.sk/potraviny/obilniny/quinoa/quinoa.html


Pri príprave obeda som sa nechala inšpirovať aj Heňou Peškovičovou a jej včerajším tarhoňottom :-)
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10151364412411092&set=a.10151364411966092.495652.353052176091&type=1&theater


150g quinoi som riadne opláchla, jemne "opražila" na olivovom oleji a zaliala 0,3l zeleninovým vývarom. Dusila som zakryté asi 15 minút a potom po vypnutí nechala ešte 10 minút postáť. Zatiaľ som si nakrájala 9 malých šampiňónov a asi 7 cm pór. Paradajková "omáčka" s bazalkou mi ostala zo soboty, keď sme si k obedu pripravili grahamové špagety (pre mňa a Kristínku-neterku).


Kým quinoa chladla na okenej parapete, chvíľu som "opiekla" šampiňóny sa olivovom oleji, pridala paradajkovú omáčku, 1/2 z uvarenej quinoi (zo zvyšnej si urobím zajtra na desiatu kašu s ovseným mliekom, hrozienkami, škoricou), premiešala, nechala prehriať, pridala nakrájaný pór, premiešala a podávala. Ako prílohu som si dala šalát so žltou paprikou.



Quinou som jedla prvýkrát a veľmi mi chutila v tejto kombinácii. Už teraz sa teším na sladkú kašu z quinoi zajtra.







Dobrú chuť :-)





























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára