nedeľa 20. januára 2013

Ovsené mlieko :-)

V minulosti som kravské mlieko mala rada, hoci som ho väčšinou pila iba ochutené: kakaom, meltou či ako koktejl s ovocím. Od mája 2012 pijem iba rastlinné mlieka: ovsené, sójové, ryžové, madľové, sezamové a práve sa v chladničke chladí aj mlieko z lieskových orechov (kúpené).


Rastlinné mlieka sú jednoznačne stráviteľnejšie a ja som si na ich chuť zvykla pomerne rýchlo. Zo začiatku mi veľmi "nechutilo" mlieko ovsené, ale teraz je mojím dokonca aj Terkiným favoritom :-) Sójové mlieko už nepijem, ale ostatné druhy rastlinných mliek áno.


Keď som si prvýkrát kúpila a dala mlieko mandľové, očakávala som mega mandľovú chuť, hoci zastúpenie mandlí v l mlieka som si prečítala ;-) Tak som si mandľové mlieko vyrobila doma a chystám sa naň opäť a aj na mlieko z lieskových orechov. Mandlí a lieskovcov doma mám v škrupine celkom dosť, len si musím nájsť čas ich s kladivkom pobúchať a následne zbaviť škrupiniek.


Nedávno som robila aj ryžové mlieko. Návod som nenašla, tak som improvizovala: 2 hrnčeky ryže (dobre premytej) som na noc zaliala 1l studenej vody a občas premiešala. Ráno som rozmixovala a precedila cez jemnú bavlnenú plienku. Pomixované zrnká ryže som si odložila do mrazničky, určite sa zídu ;-) Ryžové mlieko chutilo inak ako kúpené: bolo chuťovo škrobové. Jasné, aj mi to pri výrobe napadlo, ale chcela som sa presvedčiť. Nevadí...Zabudla som ho schovať do chladničky a "skyslo" :-(


Včera som sa rozhodla urobiť si mlieko z ovsených vločiek. Do sklenenej nádoby som vysypala 2 hrnčeky ovsených vločiek a zaliala 1l studenej vody. Občas som tú zmes premiešala. Na druhý deň som to zmixovala a precedila cez jemnú bavlnenú plienku.





Vyšlo mi 700ml ovseného mlieka. Mlieko je hustejšie ako to kupované a chuťovo vločkovejšie ;-) Rozmixované vločky som odložila v nádobke do mrazničky, v týždni sebe a dcére pripravím na raňajky acai mrazenú dreň vymixovanú s odloženými vločkami a kolieskami banánu :-) Polovicu mlieka som odložila do chladničky na druhý deň a zo zvyšného som urobila koktejl s banánom, mletou škoricou a 1KL ryžového sirupu. Banánový koktejl som robila nespočetne veľakrát, no s pridaním ml.škorice som začala nedávno na odporúčanie (pri detoxikácii) Janici z Jemine :-)






Priatelia, Na Zdravie :-)









7 komentárov:

  1. Vyskusam, zatial som ovsene mlieko len kupovala. Neviem preco, ked mandlove robim doma :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď je mlieko hotové treba ho dať hneď do chladničky ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, do chladničky. Úprimne: neviem ako dlho v nej vydrží, my ho vypijeme hneď alebo aj na druhý deň :-)

      Odstrániť
  3. Ovsené mlieko som ešte neskúšala, tak idem na to =)...a k tomu ryžovému mlieku tu je úžasný recept: http://www.happyolks.com/simple-brown-rice-milk/
    mne osobne veľmi chutí, bolo veľmi husté a krémové, ale chuť veľmi závisí od kvality ryže =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip na ryžové mlieko, vyskúšam :-) Idem pozrieť ;-)

      Odstrániť
  4. Prosim ta a da sa to mlieko pouzit aj na vyrobu pudingu a do polievok a tak?

    OdpovedaťOdstrániť