utorok 25. decembra 2012

Vianočné pečenie :-)

Tentokrát som na pečenie mala menej času ako minulý rok, ale nakoniec som to celkom postíhala. Dokonca ešte viac ako som chcela. Robila som osvedčené recepty, ale aj nejaké novinky, ku ktorým som sa preklikala na blogoch či "vygúglila" si :-)




Tieto mrkvové sušienky som našla na tomto blogu: http://www.eatandrunandlove.blogspot.cz/2012/12/vanocni-peceni-mrkvove-cukrovi-z.html#comment-form
Do cesta som nepridala žĺtok, miesto bielej múky som dala špaldovú hladkú a olej olivový. Neviem, kde som urobila chybu, pretože cesto sa síce nedrobilo, ale ani, podľa mojich predstáv, až tak nespojilo. Pri vaľkaní sa tiež mierne "rozpadávalo". Ale zvládla som to, chuťovo sú dobré, a keďže mi pri pečení trocha viac zhnedli ;-) , jemne som ich poprášila práškovým cukrom a spojila tekvicovým džemom.




Ani neviem, kde som naďabila na tento recept. Pomenovala som si ich mandľové sušienky :-)

400g špaldovej múky hladkej
190g cukru (použila som muscovado asi 140g)
1 cukor vanilínový
125g mletých mandlí
200g masla (použila som floru)
štipka soli

Všetky suroviny spolu premiešať, cesto nechať v chladničke odstáť, vyvaľkať, vykrojiť rôzne tvary a piecť na plechu na papieri na pečenie vo vyhriatej rúre na 170°C cca 13 minút.





Tento recept je môj http://www.laskanatanieri.blogspot.sk/2012/03/velkonocne-susienky-je-tu-velkonocny.html

Múku som tentokrát použila špaldovú hladkú, mlieko sójové, vajce žiadne, kakao som nahradila karobom a maslo florou. Cukor som použila trstinový, ale mal väčšie kryštály. Cesto nebolo až tak dobré ako zvyčajne, ale vydarili sa mi. Z polovice cesta, do ktorého som zamiesila karob, som urobila sušienky macíkov.





Recept na mrkvovo-orechové guličky mám odtiaľto http://fitnessgirl-lifestyle.blogspot.com/2012/12/peceme-vanocne-ale-zdrave-mrkvovo.html
Med som nahradila s agáve. Guľky som po javorovom sirupe obaľovala v tekvicových jadierkach, slnečnicových jadierkach, vo vlašských orechoch a pekanových orechoch. Sú výborné, ale je potrebné zjesť ich čerstvé (o 2 dni boli už "suché"), najneskôr na druhý deň (ale už nebudú chrumkavé). Mne chutili, určite ich niekedy ešte pripravím.






Ryžové tofu košíčky. http://www.varimezdrave.cz/ryzove-tofu-kosicky-s-kokosem/
Na tejto stránke je veľa pekných a určite aj dobrých receptov, v blízkej budúcnosti sa viac preklikám a vyskúšam :-)
Niekoľko som ich aj v čokoláde neobalila, aby bolo aj pre brata ;-)





Čokoládové crinkles podľa Martinky http://matapecie.blogspot.sk/2012/03/cokoladove-crinkles.html
Nič som ničím nenahrádzala ;-) Na Silvestra urobím opäť, sú vynikajúce! Vôňou mi pripomínali lava cake :-)






Štedrák mám veľmi rada, toto je môj tretí, ktorý som ja upiekla. Miesto hrubej múky som použila špaldovú hladkú. A orechy som dala mix (čo mi ostali z mrkvových guliek).
Tu je recept http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2012/12/stedrak.html







Žitné medovníčky od Lenky http://zdravejist.blogspot.sk/2012/12/mekkounke-zitne-pernicky.html?showComment=1356390591063
Nemala som žitnú múku, tak som použila špaldovú celozrnnú, výýýýýýbornééééééééé :-) Zarobila som len polovičnú dávku a bolo ich viac než dosť ;-)


No a na raw mini guľky som použila sušené ďatle, hrozienka, brusnice, slivky i marhule (mala som zostatky po pár kusoch) a k tomu slnečnicové jadierka. Poriadne vymixovala, vytvarovala guličky a obalila som ich v kokose.


Priatelia, a Vy, koľko druhov vianočného pečiva zvyknete piecť? :-)











































































3 komentáre:

  1. Zuzka, krásne a lákavo si napiekla :-) Ja zvyknem 5 druhov, naše obľúbené a tradičné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, ďakujem Ti pekne :-) Nakoniec tie mrkvové s tekvicovým džemom dcére najviac chutili, až som bola prekvapená ;-) Chcela som dnes napiecť tie Tvoje slané zemiakovo-syrové chuťovky, no nestíham a doma budem sama...

      Odstrániť
    2. :-))...a nevadí, upečieš keď bude dáka iná príležitosť :-) Prajem krásny deň!

      Odstrániť