nedeľa 30. decembra 2012

Špaldovo-ražný chlieb :-)

Pripraviť si - upiecť chlieb doma nie je žiadna veda. Teda ak máte odskúšané zaručené recepty. Na chlieb mám 3 recepty, ktoré striedam, tento však pečiem najčastejšie. Chlieb pečiem minimálne 2x v týždni.


Pôvodný recept nájdete tu: http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2012/12/spaldovy-chlieb.html


V minulosti som si nevedela akosi "navyknúť" na ražnú múku. A teraz? Dávam ju snáď všade, kam sa dá :-D Vyskúšajte aj Vy :-)


Múku do tohto chleba namixujem vždy takú, akú doma mám. Tentokrát to bola špaldová hladká a múka ražná. Do cesta som dala aj tekvicové a slnečnicové jadierka. Mne je ražná pri miesení trocha viac "blatovejšia" ako ostatné múky, ale výsledok stojí za to! Chlieb po upečení treba nechať vždy vychladnúť. Naozaj pri krájaní je to poznať ;-)




 
 
 
 
 
Tento chlieb som piekla ako narodeninový darček pre moju krstnú mamu zo Záhorskej Bystrice. V strede som mierne "vykrojila" srdiečko, nechala ešte chvíľu podkysnúť a dala piecť.









Upečený chlieb som nechala chvíľu vychladnúť, zabalila do utierky a išla gratulovať :-)








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára