piatok 7. decembra 2012

Praha, 29. - 30. 09. 2012 :-)

Konečne som sa dostala k dokončeniu príspevku o Prahe.


Iste mi dáte za pravdu, že Praha je prekrásne mesto a vždy je v nej čo pozerať :-)


Prvýkrát som bola v Prahe, myslím, ako 11 ročná a bola som ňou oslnená. Na ZŠ, ktorú som vtedy navštevovala, fungoval KMP (Klub mladých priateľov) aj z druhých miest a ja som si dopisovala s Katkou z Prahy. Ona bola u nás v Bratislave a potom ja u nich v Prahe. Niekoľko rokov sme si písali, navzájom sa navštevovali a potom ani neviem ako, náš kontakt sa "spretrhal". Viem, že odišla do Holandska na nejaký pobyt či štúdium, ale veľmi rada by som sa s ňou aj s jej rodičmi i bratom opäť stretla. Budem ju - ich musieť vypátrať ;-)


Do Prahy sme išli najmä kvôli Vegánskemu dňu a veruže sa oplatilo. Pôvodne som chcela len na otočku, ale bola by škoda nevyužiť čas v Prahe, tak sme išli: Terka, Kika, Klaudia a ja už v sobotu.
Ak ideme na výlet iba ja a Klaudia (bez detí), vždy sedíme spolu, ak ideme aj s deťmi, Klaudi má vždy šťastie na ukecaných spolusediacich! Tentokrát to bola milá pani profesorka.




Ubytované sme boli v AZ Hostel . Bolo to prvé ubytovanie, ktoré som "vygúglila" a bola to aj veľmi dobrá voľba.





Bývali sme v uličke z Václavského námestia a na nádražie sme to mali naozaj asi len 5 minút. Hoci "skratku" sme objavili, až keď sme odchádzali :-D Nevadí, nabudúce budeme múdrejšie. Naozaj veľmi dobrá lokalita, v blízkosti DM, električky a pešo sme sa dostali tiež tam kam sme potrebovali.


Izby boli zariadené jednoducho (postele, skriňa, stoličky) a čisto! Keď sme otvorili dvere na izbe, do nosa nám zaviala vôňa aviváže. Voňavé, čisté, čo viac sme si mohli priať. Toalety a sprchy boli spoločné, ale nám to nevadilo, boli čisté. V kúpeľni boli umývadlá a 4 sprchy a každá mala dvere s kľúčom. Do kuchynky sme sa vybrali iba raz - uvariť si čaj, ale hneď sme si dali čelom vzad, pretože tam práve mladý muž vyprážal, pre nás niečo neidentifikovateľné a ešte nám to aj smrdelo.





Po ubytovaní sme sa hygienicky opatrili, ako sa po ceste patrí, chvíľu si oddýchli a vybrali sa do mesta. Vlastne...hneď ako som vedela, že pôjdeme do Prahy, pátrala som po víkendových akciách v nej. Našla som niekoľko a určite sme chceli navštíviť aj Botanickú záhradu výstavu DÝNĚ .


Po návšteve Botanickej záhrady sme išli už do mesta. Kristínka bola v Prahe prvýkrát, tak sme chceli stihnúť aspoň tie hlavné pamiatky obehnúť. Hľadali sme reštauráciu, kde sa najeme. A našli sme!!! Ani za svet si neviem spomenúť na názov (ale určite zistím, niekde mám odložený účet). Bola to talianska pizzéria, kde pracovali talianskí čašníci aj kuchári. Kika s Klaudiou boli hladné pomenej, stačila im jedna veľká pizza s rukolou, krevetami a syrom, myslím, že aj cherry paradajky na nej boli, no nie som si istá. Ja som si dala paradajkovú polievku. Bola "uňo ňuňo". Nastrúhaný parmezán mi priniesli zvlášť v nádobe a ešte aj v košíku pizza chlieb. Terezka si objednala špagety s paradajkami, bazalkou a olivovým olejom. Keď som videla krásnu čerstvú rukolu na Klaudiinej pizzi, doobjednala som si šalát s rukolou, cherry paradajkami, hoblinkami parmezánu a olivovým olejom. Aj k šalátu mi priniesli pizza chlieb. Na pitie sme si dali zelený čaj, ktorý servírovali v džbániku s vodou a k tomu aj šálku. Určite sem pridám aj odkaz na tú pizzériu, pretože bola perfektná! Za všetko to ohodnotila moja dcéra, keď sme odtiaľ vyšli von, slovami: "Toto je prvýkrát, čo sa moja mama na nič nesťažovala." A naozaj, nemala som čo vytknúť :-)


Peši sme pokračovali smerom na Karlov most. Po ceste sme sa stavili v Sex múzeu a sadli si všetky štyri postupne do kresla, ktoré určilo náš aktuálny sexuálny život. Vidíte Klaudiu, nasmiali sme sa viac než dosť. A výsledok? Naše dcéry sú na tom lepšie ako my :)





Aj v tejto krásnej ŠKODA električke sme sa viezli :-)






A niekoľko záberov len tak :-)


















































Dovolím si povedať za nás všetky štyri, že za tieto 2 dni sme mali zážitkov dosť. Počasie nám vyšlo, ubytovanie tiež, aj partia sme boli skvelá = 4 baby.


Ešte podotknem, že na spiatočnej ceste vlakom mala Klaudia OPäŤ! zhovorčivého prísediaceho :-D


Dovidenia, priatelia, teším sa nabudúce :-)