nedeľa 1. septembra 2013

Tekvicové cestoviny :-)

Po dlhšej dobre som si dopriala výdatný obed. Výdatný, čo sa obsahu múky týka. Ospravedlním to tým, že múku som použila špaldovú celozrnnú a hneď sa cítim lepšie :-D


Milujem domáci chlieb - pečivo i domáce cestoviny, vedela by som ich jesť od rána do večera a od večera do rána. Ale na druhej strane sa musím krotiť, pretože ten nápor by som určite neuniesla ;-)


Ale poďme na recept. Tekvicové cesto som nerobila prvýkrát, takže skúsenosti za sebou už mám. Používam tekvicu buď maslovú alebo hokkaido. Tá druhá je, podľa mňa, vhodnejšia, pretože nepustí "šťavu" a tým pádom nie je potrebné pridávať viac múky.


Tentokrát som použila:

hokkadio                                     550g
(váha aj so šupou)
múka špaldová celozrnná   cca  500g
(ale to je naozaj orientačne, postupne som pri ručnom miesení prisypávala podľa potreby)
soľ atlantická nerafinová
trocha vývaru z tekvice


Tekvicu som očistila, nakrájala na menšie kúsky, zaliala v kastróli trochou vody, asi 15 minút dusila a precedila. Chvíľu som nechala vychladnúť, dala do väčšej misy a prisypávala múku a miesila a prisypávala a miesila cesto, až kým som bola spokojná z jeho konzistenciou. Pre začiatočníkov: bolo to hádam aj 20 minút. skôr viac ako menej ;-) Cesto som nechala odpočívať a zatiaľ dala variť vodu vo veľkom hrnci.


Pôvodne som chcela urobiť iba špenátovú plnku, na poslednú chvíľu som sa rozhodla aj pre šampiňónovú.






Rozmixovaný čerstvý špenát, cesnak, 1/2 bieleho tofu Alfa bio, soľ a trocha vývaru z tekvice.






Rozmixované krémové šampiňóny, 1/2 bieleho tofu Alfa bio, soľ, trocha vývaru z tekvice a ešte som pridala aj posekanú čerstvú petržlenovú vňať.






Cesto som rozdelila na dve časti a osobitne vyvaľkala na asi 2-3 mm plát. Povykrajovala kruhy o veľkosti 6 cm a plnila plnkami do stredu každého kruhu, preložila a kraje popritláčala vidličkou.  Z každej plnky som urobila 20 ks "kapsičiek" či mezzelune :-)




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Zo zvyšného cesta som vyvaľkala tenší plát ako na mezzelune, nechala chvíľu postáť a radielkom pokrájala na dlhú široké rezance - tagliatelle, ktoré sme zjedli s jednotlivými plnkami.
 
 
 
 
 
 
 
 
Na panvičke som osmažila cesnakové plátky, pridala na chvíľočku čerstvé špenátové listy. Na druhej panvici som orestovala šampiňóny so sójovou smotanou na varenie a pridala aj čerstvú petržlenovú vňať a obed sa mohol podávať.
 
 
 
Dobrú chuť :-)
 
 
 
Prikladám odkaz na domáce špaldové cestoviny ešte aj s vajíčkom v ceste ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 komentár:

  1. Páni, valím oči, co všechno jde z dýně. Už ji mám na nákupním seznamu delší dobu, potom to všechno taky vyzkouším :) Vypadá to skvěle :)

    OdpovedaťOdstrániť