piatok 3. mája 2013

Šošovicové taštičky :-)

Ďaľšia inšpirácia z prekrásneho blogu Fazuľky od ŽirafNinky http://fazulky.blogspot.sk/2013/05/sosovicove-rolky-so-spenatom-medvedim.html


Nepoužila som lístkové cesto, ale také jemnejšie. Kupujem ho v Hoferi v Hainburgu, na výber majú špaldové aj pšeničné, chladené, nie mrazené. Oproti lístkovému je výhoda, že nie je mastné. Ale určite túto pochúťku vyskúšam aj s ním ;-)






V krabičke sú dve vrecúška a v každom po dva pláty cesta.






Použila som iba jedno v dvojitej vrstve, z druhého budem piecť ráno rodine na záhradu :-)


Ninkin recept si môžete pozrieť na vyššie uvedenom odkaze, ja som taštičky robila takto, respektíve ingrediencie som nepoužila všetky.


Potrebovala som a použila:
150g zelenej šošovice (deň vopred som si ju uvarila)
150g čerstvého špenátu (nestihla som ísť nazbierať medvedí cesnak :-(  )
1 cibuľu žltú (pokrájanú)
4 malé strúčiky cesnaku
soľ (morská atlantická nerafinovaná)
200g šampiňónov
čerstvú petržlenovú vňať
hrašku a vodu
sezam biely aj čierny






Pokrájanú cibuľu som podusila na slnečnicovom oleji, potom pridala prelisovaný cesnak, chvíľu popražila a dosypala nakrájané šampiňóny. Keď boli udusené, prisypala som špenát (vždy sa divím ako sa "cvrkne"). Nechala som, aby sa odparila voda. Šošovicu som zľahka vmiešala a odstavila na chvíľu vychladnúť. Ešte som primiešala vňať.






Cesto som rozdelila na 9 štvorcov a ostali mi aj 3 obdĺžniky (tie som potom spojila do jednej rolky).
Doprostred som nakladala šošovicovú zmes a prichytila vždy protiľahlé rohy a spojila páratkom.






Hrašku som vymiešala s vodou a zmesou opatrne natrela taštičky, posypala sezamom a dala piecť do vyhriatej rúry na 220°C asi 10 minút. Bolo to hotové rýchlo.






Dobrú chuť :-)


Výbornéééééé, chutilo nám a ja som zvedavá, čo povie na to zajtra rodinka (prevažne živočíšne sa stravujúca) na záhrade ;-)


Na záhradu nakoniec ani neostalo, ráno sme to zjedli :-)














Z uvedenej dávky šošovicovej zmesi a použitého cesta (2 vrecúška a z tretieho som odrezala tri štvorce) mi vyšlo 21 taštičiek a 2 "rolky".





























































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára