streda 7. augusta 2013

Plnená cuketa s bulgurom a zeleninou :-)

Týmto receptom som sa inšpirovala na vareche.sk http://varecha.pravda.sk/recepty/cukina-plnena-sampinonovym-bulguritom/43703-recept.html#koment1  Samozrejme, že vajce a parmezán som vynechala a vôbec to na chuti neubralo, mali sme výbornú, ľahkú a šťavnatú večeru :-)


Ak sa rozhodnete aj Vy pripraviť si túto dobrotu, budete potrebovať:

cuketu                           2 ks
paradajky čerstvé          3 ks
šampiňóny čerstvé        6 ks
cibuľa malá                   2 ks
bulgur                    cca 50g (úplne odhadom, nevážila som, menej nie, možno viac)
(ja som použila pohánkový, je fantastický a najmä vhodný pre celiatikov ;-) ) 
soľ (používam atlantickú nerafinovanú)
olej slnečnicový


Najprv som si pripravila bulgur, povarila vo vode asi 5 minút a v zakrytom kastróliku nechala ešte postáť 15 minút. Nakrájala som cibuľu nadrobno, šampiňóny na plátky, paradajky na menšie kúsky, cuketu prerezala pozdĺž, vydlabala striedku a zrezala zospodu, aby rovno "ležala" ;-)


Na rozhorúčenej panvici som na troche oleja chvíľu opiekla cibuľu, pridala šampiňóny, potom paradajky a bulgur, premiešala a odstavila. Stačila naozaj iba chvíľa. Zmesou som naplnila cukety a dala "zapiecť" do vyhriatej rúry na 175°C, kým cuketa trocha zmäkla.






Zatiaľ som si prichystala zeleninové obloženie: farebné papriky a žlté cherry paradajky a v mixéri vymixovala "majonézu". Ono to bol skôr taký dresing a veeeľmi dobrýýýýýýý :-)


Použila som:

tofu biele Alfa bio            1/4
jogurt biely sójový            podľa potreby
olej slnečnicový                2 PL
soľ


Všetky ingrediencie som mixovala, mixovala a mixovala a dala ochutnať mojej dcére. Sa zatvárila :-D , že jej to pripomína bryndzu ;-) Skvelé, takže budeme mať po dlhej dobe aj "bryndzové" halušky. Samozrejme, že jej veľmi chutilo.


Už len naaranžovať, pofotiť a mohli sme začať jesť. Ja sa priznám, že cuketa sa mi zdala nahorklá, Terke nie. Tak zjedla aj moju, ale bez plnky ;-) Tú som zjedla ja aj s dresingom a zeleninou, mňam mňam mňam.






Dobrú chuť :-)




































































                    

3 komentáre:

  1. Zuzka, krásne a lákavo si jedlo pripravila, páči sa mi recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. The other day, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested to see if it can
    survive a 30 foot drop, just so she can be a youtube sensation.
    My iPad is now destroyed and she has 83 views.

    I know this is totally off topic but I had to share
    it with someone!

    My web blog - voyance

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadá to senzačně :))))

    OdpovedaťOdstrániť