piatok 30. augusta 2013

Placky z jednozrnky :-)


Zamilovala som sa. Do placiek z jednozrnky. Sú výbornéééééééé, mňam :-)


Jednozrnka je vlastne prvým druhom pšenice, ktrú ľudia používali pred viac ako 10 tisíc rokmi. Jej zrno pri dozrievaní rýchlo vypadáva, preto bola neskôr nahradená a vytlačená šlachtenými odrodami, ktoré boli výnosnejšie. Jednozrnka má vysoký obsah bielkovín a niektorých antioxidantov.


Po prvýkrát som sa o jednozrnke dozvedela z tohto videa http://www.youtube.com/watch?v=w5DpFKuNcEs a hneď som ju chcela vyskúšať. Až nedávno som ju objavila v obchode zdravej výživy a okamžite putovala do môjho nákupného košíka.






Robila som ich už dvakrát a vždy ju stačilo mať namočenú od večera do rána, krásne sa mi vymixovala :-)






Namočenú jednozrnku som prepláchla, precedila a rozmixovala s vodou, tymiánom (som mala zmrazený) a trochou soli atlantickej nerafinovanej.






Na rozpálenú panvicu (jemne potretú olejom) som dala asi 1/2 malej naberačky zmesi a rozotrela.






Opiekla z jednej strany, ....






..prevrátila a dopiekla. Placky som uchovávala v termo nádobe.






Tymiánové placky som jedla samotné :-)


Druhýkrát som do placiek tymián nepridala (nemala som) a jedla som ich ku tekvicovému gulášu.






Dobrú chuť :-)



TIP: k jednozrnke môžete pridať cesnak i majorán ;-) Fantázii sa medze nekladú :-)

Najbližšie, keď pôjdeme na túru, zoberiem so sebou rozmixovanú zmes a placky si upečieme na kameni.




































































1 komentár: