nedeľa 19. januára 2014

Tofu na cibuli, kurkume a ľanové krekry :-)

Toto jedlo máme s dcérou veľmi rady, je rýchlo hotové, chutné a dá sa jesť aj teplé či studené s akoukoľvek zeleninou a domácim chlebíkom. Tentokrát som počas dňa pripravila ľanové krekry, ktorými som sa inšpirovala od kamarátky Svetlanky na jej oslave narodenín.


Niekedy pridám aj šampiňóny (ak máme v chladničke) a tá vôňa, hmmmm...


Ak Vás pokrm zaujal, budete potrebovať:

olej slnečnicový
kurkuma mletá
cibuľa veľká
droždie čerstvé Fala 42g            4 ks
chilli mleté
soľ
tofu biele AB 180g                     1 ks
tofu údené AB 160g                   1 ks
vňať petržlenovú čerstvú

a na ľanové krekry:

ľan nemletý
slnečnicové jadierka
tekvicové jadierka
bylinky (môžete aj nemusíte, ja som pridala čerstvý tymián)


Postup:

Na rozhorúčenú panvicu pridajte olej, po zohriatí kurkumu, ktorú krátko opražte a pridajte cibuľu. Poduste pár minút (ja ju nechávam takú "al dente"), pridajte rozmrvené droždie, premiešajte a nechajte rozpustiť, pridajte nastrúhané tofu, premiešajte, dochuťte soľou a s chilli. Na tanieri posypte s VEĽA čerstvou petržlenovou vňaťou.


Krekry si pripravte deň vopred. Ľan namočte do vody, už po pár hodinách pustí taký sliz (vytvorí takú gélovú konzistenciu), scedte, dajte naspäť do misy, pridajte slnečnicové a tekvicové jadierka, tymián. Riadne premiešajte a zmes "vylejte" na plech s papierom na pečenie. Uhľadte a dajte piecť do rúry.










Krekry som chcela upiecť raw, aj som ich piekla na 40°C 2,5 hodiny, ale keďže ma súril čas, na stupňoch som pridala. Nabudúce ich budem piecť cez noc ;-) Nechám to na Vás. Po nejakom čase plech vyberiete, pokrájate a dáte opäť piecť. Záleží na koľko stupňoch pečiete. Potom obrátite a dopečiete. Verím, že to úplne zvládnete.











Dobrú chuť :-)

























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára