pondelok 6. januára 2014

Pohánkové karbonátky so šampiňónmi :-)

Mňam, mňam, mňam, hneď mňamkovaním začnem príspevok ;-) Najedená, spokojná odpočívam s vyloženými nohami, trávim a pridávam sem recept na toto skvelé ľahké jedlo. Verím, že si pochutí každý, dokonca aj celiatici :-)


Na niektorých výrobkoch sú uvedené aj recepty, tentokrát som použila pohánkový zn. Lagris. Pohánka je v krabici 375g. Niečo som si upravila, respektíve ubrala vajcia, ale vôbec mi tam nechýbali. Ak si ich Vy však pridáte, nič tým nepokazíte, karbonátky budú "pevnejšie".


Suroviny na karbonátky:

pohánka                              cca 180g
šampiňóny             
(nevážila som, ale odhadujem, že ich bolo asi 20 malinkých kúskov, vôbec nimi nešetrite, koľko pohánky, toľko šampiňónov)
ľanové semienka                         1,5 PL
(namočila som do vody, kým si si išla na hodinku zabehať)
soľ
majorán sušený
(domáci je NAJSAM)
cesnak                                           3 strúčiky
cibuľa                                            1 ks
olej slnečnicový

Pohánku som uvarila ešte večer. Povarila som ju minútu vo vriacej vode, odstavila zo sporáka, prikryla pokrievkou a po 15-ich minútach precedila. !!!Vývar, nevylievajte (pre obsah rutínu v pohánke, ktorý priaznivo pôsobí na cievy), respektíve, použite ho napr. na polievku či len tak vypite.!!! Ja som si to uvedomila až neskôr a bolo mi to ľúto :-(

Na rozohriatej panvici s olejom som podusila cibuľu, pridala nadrobno pokrájané šampiňóny, podusila a potom pridala pretlačený cesnak, soľ, majorán podrvený cez dlane (tým som nešetrila!) a pohánku, premiešala som a odstavila. Zatiaľ som pripravila prílohy :-)


Hráškovo-paradajková "kaša":

hrášok ster. Bonduelle 425g                0,5 konz.
paradajky sušené                            asi 6 ks
bazalka čerstvá                                     podľa chuti čiže veľaaaaa :-D
(mám svoju v kvetináči od septembra)

Hrášok s paradajkami popučíme vidličkou, pridáme natrhanú bazalku, premiešame a podávame :-)


Mrkva s kalerábovými listami:

kalerábové listy
mrkva nastrúhaná na hrubšie              1 ks
soľ lupienková
kokosový olej

Na panvici na kokosovom oleji chvíľku opražíme najprv stonky z kalerábových listov, pridáme kalerábové listy, premiešame, vsypeme mrkvu, v tej chvíli už mám vypnutý sporák, premiešame a podávame. Môžete posypať lupienkovou soľou ;-)


Prílohy sme mali nachystané a teraz opäť karbonátky. K zmesi som pridala 3 KL cícerovej múky, premiešala, tvarovala karbonátky, ktoré som opatrne opiekla na slnečnicovom oleji z jednej aj druhej strany a na servítku nechala odsať tuk.


Pohánkové karbonátky, chrumkavé, mi chvíľu pripomínali chuť ryžových "huriek" (kokoooooooos, ani neviem ako sa to už volá :-D )






Dobrú chuť :-)

































1 komentár:

  1. ahoj Zuzka, tak ja veru pohánku môžem, aj chuťovo a hlavne kvôli tomu rutínu :-) takze fajn receptik. ja keď varím v pomere 1 diel pohánky a 1 a pol dielu vody, neostane mi nič na vylievanie :-) pomaly to prikryté podusím a voda sa vsiakne. Veru, hurky som nemala ani nepamatam :-D jaterničky veru..

    OdpovedaťOdstrániť