nedeľa 8. decembra 2013

Slivkovo-jablkové "crumble" :-)

Crumble som si pripravila prvýkrát a musím povedať, že odteraz ho budem robiť častejšie a určite aj ako dezert pre návštevu: ohreje, jemne zasýti a tá vôňa, hmmmm...


O crumble som len čítala a úprimne "slintala" nad obrázkami. Nemala som ale vôbec potrebu si ho urobiť doma. Až dnes a to som pôvodne chcela sušené slivky...


Mám nejaké zásoby sliviek v mrazničke, 16 ks - polovic som vybrala a nechala na plechu na papieri na pečenie rozmraziť. Potom som ich chcela na 50°C v rúre usušiť, ale nedomyslela som to, keďže po rozmrazení pustili šťavu. A tak mi napadlo crumble. Nepátrala som po žiadnom recepte, improvizovala som z toho čo mám doma a na čo som mala chuť. Nepoužila som ani štipku cukru, ani múku.






Slivky (16 polovíc) som ručne rozštvrtila, pridala 2 menšie červené pokrájané jabĺčka, jemne zľahka premiešala.






V kastróliku som nechala rozpustiť Alsan bio (rastlinné "maslo") - asi 3 plátky a do neho som primiešala rozomleté špaldové vločky, špaldové vločky celé a nechala som to chvíľu postáť. Potom som pridala naseké vlašské orechy a mandle neolúpané, premiešala...






...a zmesou zasypala ovocie na plechu. Jemne som vrch posypala mletou škoricou a dala som piecť do vyhriatej rúry na 175°C asi 25 minút.






Kým som fotila, crumble chvíľu vychladlo a podávala som. Veľmi, ale naozaj veľmi chutilo, až som sa zamilovala. Už mám od kamarátky tip na ďalšie crumble, ktoré pripravím čoskoro a istotne sa aj s Vami podelím o recept.






Dobrú chuť :-)



































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára