štvrtok 28. marca 2013

Koláče s tofu a slivkovým lekvárom :-)

S dcérou máme občas chuť aj na niečo sladké pečené a vtedy je ochotná ísť aj do obchodu niečo kúpiť, ak nám v špajzi chýba ;-) A dnes to bol slivkový lekvár a papier na pečenie :-)


Som si povedala, že napečiem moravské koláčiky, niekde ich volajú tlačené koláče (tie okrúhle).


Na cesto som použila:
400g hladkej špaldovej múky
100g žitnej múky jemnej celozrnnej
80g trstinového cukru
100ml ovsenej smotany na varenie
3PL olivového oleja
30g droždia
200ml prevarenej teplej vody


Na "plnku":
1 biele tofu
citrón chemicky neošetrený
-postrúhanú kôru
-2PL šťavy citrónovej
3PL práškového cukru
slivkový lekvár


Urobila som kvások a vymiesila cesto, ktoré som nechala vykysnúť aspoň polhodinku. Zatiaľ som do misky postrúhala tofu, pridala cukor, citrónovú šťavu i nastrúhanú kôru.


Pracovný postup popisovať nebudem, myslím, že foto postačí :-) Urobila som plnené koláče, aj tlačené a zo zvyšného cesta vianočkový "mazanec" s ničím ;-) Vianočku pletiem vždy zo štyroch vrkočov.


V rozohriatej rúre sa koláče piekli na 200°C cca 10 minút.
























































 Dobrú chuť :-)

3 komentáre:

  1. Krásne napečené Zuzi. Pekné sviatky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Zuzka!
    Krásne nafotené :-). Si šikulka! Ešte som neskúšala biele tofu do plnky a koláča... láka ma to. Vyskúšam čisto zo špaldovej múky cesto - prospôsobím si suroviny podľa toho čo môžem.
    Vďaka za receptík a krásny májový deň prajem. (teta Špaldička)

    OdpovedaťOdstrániť