nedeľa 3. marca 2013

Cícerové placky s náplňou :-)

Dnešným obedom som sa inšpirovala od Henriety Peškovičovej, ktorá je výborná kuchárka :-) Jej kombináciu si môžete pozrieť tu https://www.facebook.com/messages/1463058249#!/media/set/?set=a.10151452574331092.1073741826.353052176091&type=1



Oproti pôvodnému receptu od Heni som nepoužila cícer, ale fazuľu mungo (ostala mi zo včera, keď som z nej pripravovala nátierku), do placiek som dala aj droždie a miesto čierneho sezamu 10 detských PL mletých tekvicových jadierok ;-)


Ak sa rozhodnete pripraviť si túto dobrotu doma, a že to teda bola dobrota!!!, budete potrebovať:

- kaleráb a jeho listy
- fazuľu mungo (či cícer)
- cícerovú múku
- špaldovú múku
- droždie
- soľ
- cesnak
- maslo





Fazuľu mungo som mala teda uvarenú, kalerábové listy som umyla a pokrájala a kaleráb tiež.  V hnrčeku vpravo som si roztopila maslo a primiešala pretlačený cesnak. Na rozohriatu panvicu som dala trocha oleja, opražila kaleráb, pridala mungo a listy. Spolu prehriala a odstavila.






Cesto na placky som robila od oka ;-) Asi 250g múky cícerovej k tomu cca 200g múky špaldovej. Pridala som mleté tekvicové jadierka, soľ a zmes som premiešala. V miske som zarobila na kvások z pol droždia. Cesto som vymiesila a nechala kysnúť asi 15-20 minút. Po vykysnutí som rozdelila na 8 bochníčkov a ešte nechala chvíľku odpočívať. Rúru som zapla na 250°C a dala do nej plech hore nohami :-D






Placky som piekla po dvoch na plechu v zatvorenej rúre, z jednej a aj druhej strany.  Prvá placka bola moja aj s maslom a cesnakom. Okamžite som mala guče za ušami :-D



 
 
 
Toto je moja porcia, poliata aj maslom s cesnakom a posypaná čerstvou pažítkou. Terezka si pridala aj biely sójový jogurt a veľmi si pochvaľovala :-)


Heni, ďakujeme za obed ;-)


Priatelia, ak si placky pripravíte iba z cícerovej múky, máte jedlo vhodné aj pre celiatikov ;-)





Dobrú chuť :-)
























































































1 komentár:

  1. to sa mi veru páči,zdravé a vyzerá to ako aj dosť sýte jedlo :)

    OdpovedaťOdstrániť