piatok 22. marca 2013

Nátierky pre suseda Dobrotku :-)

Milujem doma pripravené nátierky, milujem chlieb doma upečený. Múku na chlieb kombinujem podľa toho akú doma mám.


Tentokrát som upiekla špaldovo-ražný s ľnovými a tekvicovými jadierkami. A nátierky som pripravila tri :-)


Na všetky tri som potrebovala:

bryndzu 125g
creme fraiche 150g
medvedí cesnak
pažítku
bio biely jogurt 200g
zeler 50g
jablko 50g
citrón





Bryndzová nátierka s medvedím cesnakom
- bryndzu som rozmiešala s nakrájaným medvedím cesnakom a 3PL creme fraiche.






Zelerová nátierka s jablkom
-nastrúhaný zeler a jablko som pokvapkala citrónovu šťavou a pridala zvyšné creme fraiche.






Syrová nátierka z jogurtu s pažítkou
-do misky som dala sitko, do neho utierku a "naliala" som tam jogurt a nechala do rána "odkvapkať". Z 200g jogurtu odtieklo cez 50ml "vody". Ráno som ho vyklopila do misky, pridala soľ a nakrájanú pažítku.






Nátierky ponatierame na chlieb a dozdobíme.


Dobrú chuť :-)

















2 komentáre:

  1. perfektne Zuzi, dobrých nátierok nikdy nie je dosť :) a hlavne teraz na jar :) najviac sa mi páci zelerová s jablkom..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Eli :-) Máš pravdu, nátierok nie je nikdy dosť ;-) Zelerová s jablkami je výborná, keď do nej pridáš aj tavený syr :-)

      Odstrániť