sobota 23. marca 2013

Tekvicová polievka so zázvorom :-)

Túto polievku robím pomerne často najmä v chladných dňoch, pretože veľmi zahreje organizmom a ja sa vždy cítim po jej konzumácii skvele. Je jednoduchá na prípravu - čas aj suroviny.


Suroviny potrebné k príprave:
tekvicu oranžovú (väčšinou používam hokaido a maslovú)
mrkva
zázvor
soľ
voda alebo zeleninový vývar


Pomer tekvice - mrkvy - zázvoru vždy dávam od oka. Približne 1 tekvička, 2-3 mrkvy (nie veľké, aby mrkva neprebila chuť tekvice) a zázvor asi 3-5 cm. Na oleji si opražím pokrájaný zázvor, pridám mrkvu a tekvicu pokrájané na kúsky (môžu byť aj väčšie) a orestujem. Po chvíli zalejem prevarenou horúcou vodou alebo vývarom. Všetko sa varí možno 15 minút, odstavím a rozmixujem ponorným mixérom.






V tanieri si polievku vždy dozdobíme tekvicovým olejom a tekvicovými jadierkami či sójovou smotanou na varenie alebo aj ničím, chutná je aj samotná :-)


Dobrú chuť :-)










6 komentárov:

  1. vyskusam ju teda, Zuzi,vyzera mnam. mam posledny mrazeny balicek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka, budem rada, ja som si tekvicu namraziť nestihla, lebo sme jej túto jeseň - zimu pojedli naozaj požehnane, ale mám zamrazené striedky s jadierkami = na dobrý vývar ;-)

      Odstrániť
  2. Tekvicove aj ja milujem, ved vies :-) Tiez mam myslim este posledny balicek zasoby, tak si spravime.. kym sa pustime do jarnych zelenych variantov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem, viem ;-) Táni, tak v tomto ste s Andrejkou poriadnejšie ako ja: tento rok si musím teda balíčky tekvice do mrazáku urobiť aj ja :-) Túto polievku robím v podstate každý týždeň, okrem toho, že je zdravá, veľmi nám chutí :-)

      Odstrániť
  3. No, ja ju tak casto nerobim, ale je naozaj uzasna. Preto mi asi aj tie balicky vydrzali dlhsie .-DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne tak vydržali balíčky bielej špargle ;-) , čo som dostala od Teba :-) Minula som ju až teraz po novom roku... Mňam

      Odstrániť