nedeľa 7. apríla 2013

Kukuričná polenta s cesnakom :-)

Prichádza k ďaľšej očiste pracovnej plochy nášho notebooku. Keďže mám toho ešte dosť, všetko som uložila do nového albumu Nespracované príspevky a pomaly na nich začínam pracovať ;-)


Na Veľkonočný pondelok bol u nás môj brat a rozprával nám o nedávnom pracovnom pobyte vo Švajčiarsku. Spomenul aj kukuričnú kašu, ktorú jedol prvýkrát, ale nevedel presný názov. Tak sme mu pomohli ;-) Vravel, že mu to aj celkom chutilo a keďže som v špajzi mala ešte zásoby, tak som sa polentu rozhodla urobiť na večeru. Bratovi som poslala aspoň foto cez mobil :-)


Do kastróla som dala variť 1l vody, a keď už skoro "bublinkovala", postupne som prisypávala 250g kukuričnej polenty a miešala a miešala, asi 10 minút. Keď som si pozerala recept na prípravu polenty na nete, vo veľa receptoch uvádzajú, že je potrebné kašu variť až 45 minút. Nerozumiem prečo.???.






Sklenenú nízku formu som vystala papierom na pečenie, uhladila do nej kukuričnú kašu a nechala vychladnúť.






Po vychladnutí som "koláč" rozkrájala na 12 častí a dve som nasucho opiekla na panvici, z jednej aj druhej strany.






Kým sa polenta opekala, do smaltového hrnčeka som pretlačila cesnak, pridala maslo a trolinka soli a tým som aj polentu poliala. Bolo to výbornéééééé, veľmi som si pochutila.






Dobrú chuť :-)


































































6 komentárov:

  1. Zuzi, ja vždy varím polentu hodne dlho a preto sa mi do jej prípravy nikdy moc nechce. Skúšala si už aj tortily z polenty?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, a prečo ju varíš tak dlho? Nikde som na to nenašla odpoveď :-( Ja ju varím vždy asi len 10-15 minút. Myslíš, kukuričné tortily? Nie, neskúšala. Máš nejaký dobrý recept? :-)

      Odstrániť
    2. Vždy som mala polentu buď od taliana na slovensku (pesto&Co) alebo priamo z Talianska. Na obale bol v návode vždy čas, variť min. 40 minút. A aj keď som vždy videla variť polentu v taliansku alebo na talianskych videách, varili ju dlho predlho. Ja mám s kukuricou taký všeobecný "problém" - je hodne nestráviteľná (aspoň pre mňa), aj varenú kukuricu varím dlho predlho a stále neviem ako by sa mala variť najsprávnejšie. Myslím, že klasická varená kukurica (klasy) je na tom podobne ako kalamáre, varí sa a je hotová akoby v nejakých cykloch - varíš nejaký čas, je ok, varíš dlšie, stvrdne, varíš ďalej-zmäkne. Len som ešte neprišla na ten správny cyklus. Mám čo vychytávať :-)

      Odstrániť
    3. To som aj ja našla na nete pri receptoch, že sa má variť dlho, keď budem mať niekedy viac času, vyskúšam, určite to má svoj význam :-) Mi napadlo, že ono je to asi ako z ratatouille. "originál" sa pečie - dusí v rúre cez 3 hodiny. Raz som tak robila a bolo to perfektné!!! Sme mysleli s dcérou, že to bude ako blato, ale veru nie. Dokonalá chuť aj vôňa! :-)

      Odstrániť
    4. Zuzi, okrem času priprav aj poriadnu ruku, miešanie polenty nie je žiadna hračka, ale naopak, riadna makačka. Nechcela by som variť polentu pre veľkú taliansku rodinu, to myslím, že by som fyzicky nezvládla.

      Odstrániť
    5. :-D To áno, Katka, aj tých 10 minút bolo dosť ;-) Talianky majú na to určite nejaký "grif" :-)

      Odstrániť