utorok 23. apríla 2013

Hliva s krúpkami a šalátom z cvikle a zeleru :-)

Hlive, ale i ostatným hríbom "odolávam" už veľmi dlho, snáď celý život. Jem iba šampiňóny, ktoré mám veľmi rada. žiadne iné hríby. Asi pred polrokom sa varila hlivový perkelt, ale ochutnala som iba "šťavu".


Keď ma moja veľmi dobrá kolegyňa pozvala na obed a povedala, že pripraví hlivu s krúpkami, nezaváhala som ani na chvíľu. Jasné, ochutnám, dokonca som sa veľmi tešila a vôbec som neľutovala!!! Bol to priam dokonalý pokrm a to vôbec nepreháňam.


Sedela som na barovej stoličke v kuchyni, popíjala kávičku a Majka kuchtila. Pozorovala som ju, pýtala sa, Majka rozprávala. Použité bylinky som pred pridaním do pokrmu aj ovoňala. Použila okrem ostatných aj taliansku zmes byliniek (by som povedala, že to bola zmes sušených paradajok, cukety, baklažánu a inej zeleniny), pridala aj kurkumín. Krúpky použila od oka ;-) Šalát bol z uvarenej cvikle, ja som ju pred použitím nevarila.


Neskutočne mi to chutilo, hneď v pondelok som išla na trh kúpiť hlivu, ostatné ingrediencie som mala doma, a kým prišla dcéra zo školy večera bola na stole :-)


Použila som takýto pomer surovín:
slnečnicový olej
cibuľa väčšia 3 ks
hliva 3 “trsy“ (asi 300g)
krúpky  1/3 500g balenia
curry 3KL
garam masala 1/2KL
soľ (používam atlantickú morskú nerafinovanú)
vňať z mladej cibuľky
vňať petržlenová
zeler
cvikla
mladá cibuľka
tymián






Najprv si pripravíme šalát. Použila som cviklu a zeler, koľko som mala doma. Šalát: zeler aj cviklu nakrájame na pásiky, cibuľku mladú na kolieska. Najprv opečieme zeler, stačí chvíľa, dáme do misy, potom cviklu aj s tymiánom, pridáme k zeleru, vmiešame cibuľku a môžeme podávať. Nabudúce urobím za "surova".






Cibuľu očistíme, prekrojíme na polovicu a nakrájame na plátky, dáme opiecť do hlbokej panvice. Pridáme umytú, očistenú a nakrájanú hlivu, chvíľu podusíme spolu, pridáme curry a garam masalu, prisypeme prepláchnuté krúpky, premiešame a zalejeme prevarenou vodou, na strednom stupni dusíme, občas premiešame.
 
 
 
 
 
 
Krúpky majú byť al dente (alebo ako máte radi), keď už sú, dochutíme soľou, odstavíme, vsypeme jednu aj druhú vňať, premiešame a môžeme podávať.
 
 
Pri všetkej skromnosti musím povedať, že sa mi to veľmi vydarilo. Hoci tam boli iné koreniny ako použila Majka, nebolo to menej či viac dobré, ale úplne rovnako výbornééé ;-)


Terka aj ja sme si naložili dvakrát a jednu porciu som mala ešte dnes na obed v práci.
 
 
 
 
 
Dobrú chuť :-)
 
 
 
 
 
 





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára