nedeľa 8. decembra 2013

Tekvicový koláč s makom a vlašskými orechami :-)

Tekvicu milujem, mak aj vlašské orechy tiež, tak prečo to nespojiť v jedno?


Vizuálne som sa inšpirovala u kamarátky Svetlanky, s ktorou sme sa spoznali len nedávno na kurzoch v Škole varenia v Poluse, suroviny som si namiešala podľa seba - čo bolo po ruke ;-)


Ak Vás tento koláč oslovil a chcete si ho pripraviť, budete potrebovať:


cukor muscovado                 50 g
olej slnečnicový                   1,5 dl
mlieko ryžové                       1 dl
múka špaldová hladká          50 g
múka špaldová celozrnná   200 g
prášok kypriaci                       2 KL
mak nemletý                           5 PL
vlašské orechy                      10 ks
smotana sójová na varenie      1 dl
tekvica hokkaido očistená   200 g


na polevu:
džem marhuľový                 100 g
šťava z 1 pomaranča


Tekvicu môžete použiť aj maslovú, cukor - sladidlo na aký ste zvyknutý a mlieko, je tiež na Vás, aké použijete.


Polevy rozhodne urobte viac, skvele sa s koláčom dopĺňa :-)


Vareškou som zmiešala cukor, olej, mlieko, pridala som múku s kypriacim práškom, smotanu, nastrúhanú tekvicu, mak, orechy a zmes som vyliala do sklenenej kokosovým olejom vymastenej a mletými špaldovými vločkami vysypanej nádoby.






Dala som piecť do vyhriatej rúry na 175°C cca 45 minút a zatiaľ som si pripravila "polevu". Pôvodne sa mi chuťovo žiadal navrch potrieť iba marhuľový džem, ale cestou do kuchyne som uvidela v miske pomaranč, tak som ho zobrala so sebou ;-)


Vytlačila som šťavu, dužinu som zjedla a vymixovala s džemom. Nabudúce vyskúšam šťavou pomarančovou poliať koláč a až potom natrieť džem ;-)






Po vybratí koláča z rúry, som ho hneď pomarančovo-marhuľovou polevou poliala a nechala hodinku odstáť.






Ja som na koštovku zjedla sama hneď 1/4 z koláča (nikomu to nehovorte :-D ) a Terka (moja dcéra) zjedla druhú štvrtinu. Veeeľmi nám chutil.






Dobrú chuť :-)






















































               

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára