streda 25. decembra 2013

Vianočné pečenie i nepečenie 2013 :-)

S pečením na sviatky v tomto roku som začala v dostatočnom predstihu, ale...moja dcéra zjedla z prvej várky viac ako mala - mohla, tak som ešte dopekala. Ale áno, priznávam, občas som si zobla aj ja ;-)


Piekla som i nepiekla niekoľko druhov, nech sa páči, postupne predstavím :-)


Cícerové guľôčky alias besan ladoo (indická cukrovinka). Slová kamarátky Mišky z blogu Ako chutí masala: U nás chodí taká rozprávka, Chotha Bheem. Všetky deti ho milujú, pretože, keď zje besan ladoo, tak má veľkú silu (ako Pepek námorník a jeho špenát).


Recept: http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/11/cicerove-gulocky.html




Raw guľky: datle, kakao nepražené, kokos strúhaný a banán. Rozmixovať a obaliť v kokose. Vynikajúco chutia na druhý deň z chladničky :-)




Veľmi som sa inšpirovala Cecíliou Jílkovou z Najím se a zhubnu :-)

Ružové kokosové guličky (zabudla som dať dovnútra mandle), nevadí....

http://www.najimseazhubnu.cz/ruzove-kokosove-kulicky-s-prekvapenim/




Vanilkové rožteky. Robila som z polovice dávky ako Cecília a vyšlo mi 16 ks.

http://www.najimseazhubnu.cz/rychle-vanilkove-rohlicky/




Marhuľové perníčky :-)

http://www.najimseazhubnu.cz/vlacne-merunkove-pernicky/#more-1001




Bolo toho viac, ochutnali sme, darovali :-)




Vegan štedrák :-)

http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/12/stedrak-vegan.html




Citrónové kolieska a hviezdičky. Tieto a crinkles boli výnimkou a použila som vajcia i klasické maslo.

Suroviny:

200g maslo
100g cukor muscovado
(v recepte je 150g klasický cukor, ale keďže ja používam muscovado, vždy znižujem o 1/3)
3 žĺtky
300g múky špaldovej hladkej
60g gustinu (kukuričný škrob)
šťava z 1 citróna
nastrúhaná kôra z citróna

Vypracujeme na cesto, ktoré necháme 15-20 minút odležať v chladničke, vyváľkame, vykrajujeme tvary, aké chceme a dáme piecť do vyhriatej rúry na 170°C asi 7-10 minút, je potrebné si to odsledovať.

Lemon curd si pripravíme podľa http://laskanatanieri.blogspot.sk/2012/04/citronove-vajicka-k-receptu-velkonocne.html  Použila som muscovado, preto je hnedší ;-)

Citrónové koláčiky sú veľmi príjemný osviežením k sladkým koláčom...




Vanilkové rožteky, ale pripravila som ich vo formičkách oriešku (malé aj veľké). Inšpirovala som sa na vareche (neviem to teraz nájsť), ale recept mám zapísaný:

Suroviny:

200g múka špaldová hladká
50g múka špaldová celozrnná
200g Alsan bio
120g arašídy nesolené
80g agáve v prášku (predávajú v DM)
vanilkový lusk
(dostala som do daru od kamarátky Svetlanky priamo z Madagaskaru)

Postup:

Múku, maslo, pomleté orechy a cukor spracujeme na cesto, necháme na chladnom mieste odležať asi 15 minúť. Odležaným cestom naplníme formičky (som ich aj jemne vymastila kokosovým olejom), poukladáme na plech a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C asi 15  minút. Upečené som obaľovala v prášku agáve zmiešaným s vanilkovým luskami.

Vyšlo mi 72 ks malých a 50 ks veľkých.




Žitné - ražné perníčky podľa Lenky :-)

http://zdravejist.blogspot.sk/2012/12/mekkounke-zitne-pernicky.html

Zarobila som len polovicu, vegan. Navrch som dala slivkový lekvár a vlašský orech.




Špaldové linecké s marhuľovým lekvárom.

Suroviny:

250g Alsan bio
400-450g múka špaldová (kombinácia hladkej a celozrnnej)
50g muscovado

Postup:

Suroviny zamiesime, necháme postáť v chladničke, vyváľkame, vykrajujeme požadované tvary, dáme piecť do vyhriatej rúry na 170°C asi 10-15 minút.  Lekvárom plním až pred podávaním.





A niečo slané: zemiakové prekladané pagáče :-)

http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/12/zemiakove-prekladane-pagace.html




A skoro by som zabudla: robila som ešte aj raw čokoládové bonbóny :-)

Suroviny:

50g kakaové raw maslo
3 PL nepraženého kakaa
2 KL agáve
štipka soli
podľa chuti hrozienka, orechy, kokos

Postup:

Maslo zahrejeme, pridáme agáve a kakao, premiešame dohladka a plníme "formičky", ja som pridala aj strúhaný kokos.

Z vyššie uvedeného množstva mi vyšlo 12 bonbónov v silkónovej forme a 5 ks vo formičkách malého oriešku :-)





Priatelia, aký koláč u Vás musí určite na Vianočné sviatky byť? :-)
























2 komentáre:

  1. U nás nesmie chýbať štóla. Tento rok som prvý raz skúsila miesto tvarohu dať biele tofu a štóla mi chutí viacej ako ostatné roky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmmm, štóla, mňaaaaaaam :-) No tento rok som ju nestihla napiecť, a ani vianočku, na ktorú som sa aj chystala. Možno k Silvestru. Vlastne štólu som ešte nepiekla vôbec, ale mám ju veľmi rada. Pre mňa je taký základ linecké, je to také tradičné :-)

      Odstrániť