štvrtok 6. júna 2013

Šampiňónová omáčka so špaldovými haluškami :-)

Od rána som si chutila na šampiňónový perkelt s haluškami. Cestou z práce som kúpila čo bolo treba a ponáhľala sa domov. Doma som nemala červenú papriku ml., a tak som urobila iba omáčku. Keď tak rozmýšľam, ani neviem aký je rozdiel medzi omáčkou a perkeltom. Alebo omáčkou a prívarkom. Kto viete, prosím Vás, napíšte mi. Ďakujem :-)


Na halušky budete potrebovať:
1 hrnček špaldovej múky hladkej
1/2 hrnčeka špaldovej múky celozrnnej
1 hrnček teplej vody
3 PL oleja
soľ


Všetko poriadne premiešať, nechať chvíľu postáť. Zatiaľ si dáme variť vodu, ktorú pred varom osolíme.


Na omáčku:
250g šampiňónov
250g smotanu rastlinnú (tentokrát som použila sójovú Provamel)
voda
soľ
2PL kukuričného škrobu
čerstvá petržlenová vňať (podľa chuti)






 Ja používam "haluškáreň" z Tupperware a som s ňou veeeľmi spokojná.






Halušky som urobila na jedenkrát, keď vyplávali na povrch, nechala som ich asi 5 minút variť a potom scedila a jemne prepláchla studenou vodou...






...a "odložila" som ich do termonádoby, kým som uvarila omáčku.


Šampiňóny som umyla, pokrájala na šestinky a opiekla na troche slnečnicového oleja. Zaliala prevarenou horúcou vodou, aby boli hríby akurát ponorené. Chvíľu sa varilo, potom som priliala smotanu, osolila, a keď to zovrelo, pridala som gustin rozmiešaný s trochou vody. Omáčku som nechala za stáleho miešania prevrieť a mohli sme servírovať. Veľmi sa mi žiadalo čerstvej petržlenovej vňate, tak som ju nasekala a navrch posypala (veľmi nám to s ňou chutilo). S dcérou sme všetko zjedli (viackrát sme si pridali), no z uvedeného množstva by sa kľudne navečerali 3-4 ľudia ;-)






Dobrú chuť :-)



































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára