pondelok 24. júna 2013

Hrachový falafel :-)

A pokračujem v očiste pracovnej plochy ;-)

Už som to viackrát spomínala, že cícer zbožňujem, mám ho rada v akejkoľvek podobe: v polievke, ako hummus či falafel, len tak "zobkať" či ako nátierku. Keď som listovala v jednej kuchárskej knihe, ktorú mám doma, naďabila som na falafel z hrachu. A hneď som ho vyskúšala. Prvýkrát asi pred polrokom a veeeľmi mi zachutil. Musím povedať, že o trošilinka viac ako ten z cíceru. Falafel mám rada ešte, keď je teplý.


Ak si ho budete chcieť tiež pripraviť, potrebujete všetky suroviny ako na falafel "klasický" či originálny, len miesto cíceru namočte hrach ;-)


Presne Vám nepoviem koľko čoho máte dať, vždy to robím od oka a podľa chuti.






Hrach, ktorý som deň vopred namočila do vody, som zliala, prepláchla, dala do mixéra a spolu s čerstvou koriandrovou a petržlenovou vňaťou, rozdrvenou rímskou rascou, cesnakom zmixovala.






Zo zmesi som vytvarovala guľky.






Kým sa olej rozpaľoval, pripravila som dresing zo sójového bieleho jogurtu, trocha soli, čerstvej vňate petržlenovej a nastrúhaných reďkoviek.






Hrachové guľky som vypražila v horúcom oleji a dala odkvapkať od oleja - odsať tuk na servítku.






Urobila som "placky" zo špaldovej múky, kvások (droždie, voda), čierny sezam, ktoré som piekla v rúre na plechu hore nohami ;-)






Na hotovú placku sme si dali šaláty, papriku, hrachové guľky a dresing.


Dobrú chuť :-)




Mám dilemu a verím, že mi poradíte: soliť alebo nesoliť falafel? Vždy ho totiž jemne osolím, až keď je vypražený, pretože... Strukoviny solíme, až keď sú uvarené, aby nestvrdli a uvarili sa. A keďže do falafelu ide surový cícer, mám  obavu, či by ešte náhodou nestvrdol, ak by som ho hneď osolila.  Aké máte skúsenosti Vy?

























































































7 komentárov:

  1. No teda.. krasny recept. Aj tie placky k tomu. Dokonale.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, falafel nerobievam, tak konkrétne neviem. Ja by som dala soľ ešte predtým, ako začneš vyprážať. Ako píšeš, do strukovín sa pri varení soľ nedáva, lenže ty si ich nevarila, ale vyprážala. Soľ by som dala do zmesi, keď miešaš všetky suroviny. Dôvod je jednoduchý, soľ by mala byť vždy zapracovaná v jedle a nie dodávaná až potom, čo ju máš na tanieri. Odbornejšie ti určite poradí napr. Edit z Macriobio sticklers https://www.facebook.com/groups/208497885897588/ alebo baby z jimejinak.cz.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, ďakujem za radu. Pri najbližšej príležitosti osolím hneď zmes ;-) Áno, vyprážala, brala som to ako tepelnú úpravu (aj varenie, aj vyprážanie). Čo si mi poslala odkazy, pozriem si a verím, že tam nájdem veľa dobrého a zaujímavého :-) Už dlhšie pridávam soľ až ku koncu varenia, ale nikdy sme veľa nesolili a je to naozaj poznať, že soli stačí menej. Ak sa pridáva na začiatku varenia, minieme jej viac a to predsa nepotrebujeme ;-) Ešte raz vďaka :-)

      Odstrániť
    2. Sranda, ja to mám presne opačne. Ak osolím jedlo na začiatku, solím menej. Ak naopak solím až ku koncu, tak soli použijem vždy viacej. Tiež nemám pocit, že by sme solili veľa, ale je to také, že de fakto to nemáme s čím porovnať. Exaktne by sa to dalo zistiť, ak by sme jedno jedlo na jednom mieste varili viacerí a chutnali výsledok.

      Odstrániť