štvrtok 6. júna 2013

Marocký baklažán :-)

Inšpiráciu som tentokrát čerpala z krásneho blogu Kitchenette

http://www.kitchenette.cz/clanek/95-marocky-lilek


Keď som tento recept videla asi pred týždňom, hneď som vedela, že ho musím vyskúšať a určite bude "špicový".  Nakúpila som suroviny (niektoré pomenila - prispôsobila) a dnes som sa pustila do toho :-)


Suroviny:
baklažán (použila som jeden a obidve polovice som zjedla ako "malinu")
grécky slaný syr
avokádový olej
lístky čerstvej mäty
bio citrón
sezam biely
šalát čerstvý (rukolu a ľadový šalát)

Dresing: (robila som od oka)
tahini pasta
cesnak
citrónová šťava
voda
sezamový olej
soľ
javorový sirup






 Baklažán som umyla, prekrojila a opatrne nakrojila na mriežky, nasolila....






...hore nohami na servítke som ho nechala potiť asi 15 minút. Rezy som potrela avokádovým olejom a dala piecť do vyhriatej rúry na 200°C.

Zatiaľ som si pripravila dresing z vyššie uvedeným inhrediencií, opiekla sezam. Keď bol baklažán opečený a dužina zmäknutá, posypala som ho syrom a dala ešte asi na 10 minút zapiecť.






 Na upečený baklažán som dala lístky mäty, pokvapkala citrónom a tahinovým dresingom. Na šalát som dresing preliala tiež a celú porciu som posypala opraženými sezamovými semienkami.













Skvelé, vynikajúce jedlo, zasýti a vôbec sa po konzumácii nebudete cítiť preplnený. Dva kúsky som zjedla ako malinu :-D Mňam, úplne ideálny letný pokrm a ja sa teším na baklažány zo záhrady ;-) A dresing je úplne famózny!!! Dcére som na večeru piekla zeleninu a pochutila si na ňom tiež.






 Dobrú chuť :-)












6 komentárov:

  1. Odpovede
    1. To som si aj ja povedala, keď som to uvidela na Kitchenette ;-)

      Odstrániť
  2. Nemam avokadovy olej :(....myslis, ze by stacil aj olivovy?...paci sa mi tento receptus :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrika, ďakujem. V pôvodnom recepte je olivový, ja som doma nemala, preto som použila avokádový. Do dresingu mal ísť tiež olivový, tam som použila sezamový. :-)

      Odstrániť
  3. Zuzka,tak idem nato :)...dufam, ze sa podari :) a hlavne , ze bude chutit :).....ak ano, dam post na blog

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Verím, že sa podarí a že bude aj chutiť :-) Včera som pripravovala opäť ;-) Podľa mňa skvelá ľahká pochúťka na teplé letné dni B-)

    OdpovedaťOdstrániť