nedeľa 4. augusta 2013

Plnená paprika vegan :-)

V týchto letných teplých dňoch (ktoré mimochodom mám veľmi rada) varím čo najmenej. No dnes som dostala chuť na varené, a to na plnenú papriku s domácou knedľou.


Zeleninu som dostala od maminky zo záhrady, ryžu a sójový granulát som mala doma a pasírované paradajky, bobkový list a ostatné ingrediencie tiež.


Suroviny:

ryža guľatozrnná             cca 100-150g
sójový granulát                      1 bal.
cibuľa                                     1 väčšia
hraška                                     1 PL (nemusí byť)

paradajky čerstvé                   1 kg
paradajky pasírované         720 ml
paprika čerstvá                       4 ks
bobkový list
voda                                    400 ml
cukor hnedý                            7 PL
soľ atlantická nerafinovaná     2 KL
škorica mletá                           1 KL
cibuľa                                      1 ks

múka špaldová hladká                     128 g
múka ražná celozrnná jemná           122 g
ovsené vločky                                    50 g = 5 PL
voda teplá                                         200 ml
droždie čerstvé                                     0,5 kocky
trolilinka hnedého cukru       


Sójový granulát som pripravila podľa návodu, ryžu som uvarila, cibuľu nakrájala na drobno. Po vychladnutí som spolu s hraškou premiešala vo väčšej nádobe a nechala postáť.


Knedľu som si "vygúglila" od Mira Veselého  http://dobre-jedlo.sk/prilohy/rychloknedla-fakt-excelentna/ , ale trocha pozmenila na to, akú som mala predstavu a chcela som urobiť ražnú knedľu :-)


Do pekárničky na chlieb som dala vymiesiť cesto: najprv som dala teplú vodu, na to múku, vločky, soľ, cukor, droždie. Po vymiesení som cesto vybrala a premiesila ručne na valček a nechala kysnúť asi 20 minút. Do veľkého kastróla som dala variť vodu a po vykysnutí som knedľu varila 8 minút, potom obrátila a ďaľších 8 minút, samozrejme po zakrytou pokrievkou. A takáto nádhera sa uvarila :-)







 Kým knedľa chladla, pripravila som omáčku. Do väčšieho hrnca som dala nakrájané paradajky, prepolenú 1 papriku, cibuľu, bobkové listy, pasírované paradajky, cukor a vodu. Nechala som prevrieť a odstavila. Po chvíli som zmes rozmixovala a vrátila na sporák aj s prídavkom škorice, ochutnala a odstavila. Omáčku som nepasírovala, bola by veľká škoda zrniečka z paradajok a šupku dať preč.


A ešte pokiaľ sa omáčka varila, pripravila som guľky.  Do troch paprík som zmes naplnila a z ostatnej urobila guľky. Položila na pekáč a v rúre dopekala 25 minút. A mohlo sa servírovať. Bolo to výbornéééé a verte, že nepreháňam ;-)















Dobrú chuť :-)




























  


1 komentár:

  1. Jej Zuzi aj ja cely vikend "tlacim" plnenu papriku. Tiez mam zeleninku od rodicov, uz neviem co s paprikou a u Tanicky - Cistinky som videla recept a bolo rozhodnute. Omacku mas krásnu, hustu, cervenu... vyskusam niekedy presne podla Teba.

    OdpovedaťOdstrániť