sobota 20. júla 2013

Hrachové guličky :-)

Tešila som sa do Patiniec za rodičmi a na to, že sa budem môcť v kuchyni "realizovať". Jednoznačne som bola rozhodnutá pripraviť hrachový falafel so všetkým čo k tomu patrí. Koriandrovú čerstvú vňať som nezohnala, ale petržlenovú áno. A na mieste som zistila, že rímsku rascu som zabudla doma :-( Tak som pracovala bez týchto dvoch ingrediencií a vôbec to nevadilo.


Všetci sa išli kúpiť a ja som zamiesila na chlebové placky niečo ako pitu. Cestá nerobievam presne, ale podľa chuti a toho čo mám.


Placky:
špaldová múka          1 kg
droždie sušené           1 bal.
jogurt biely sójový    5 PL
soľ
voda teplá podľa potreby


Suché som premiešala v mise spolu, pridala jogurt a dolievala vodu. Nepoužila som všetkú múku, asi 600g a potom som pri miesení a váľkaní podsypávala, takže to kg som aj minula. Miešala, miešala a miesila. Prikryla som utierkou a nechala odstáť hodinku. Zatiaľ som pripravila hrachovú zmes.


Guličky:
hrach suchý žltý        500 g
soľ
vňať petržlenová čerstvá - nešetriť
cesnak


Hrach je potrebné deň vopred namočiť do vody. Zvyknem vodu aj meniť a hrach potom riadne prepláchnuť. Do mixéra som dala scedený hrach, vňať, soľ a nastrúhaný cesnak a vymixovala. Uvedené množstvo som vymixovala na trikrát. Zmes som dala odstáť do chladničky a zatiaľ pripravila zeleninu.


Zelenina:
ľadový šalát (môže byť aj hlávkový alebo iný zelený)
paradajky
uhorky šalátové



Dresing:
jogurt biely sójový
cibuľka






 Dresing nachystaný, v chladničke sa chladil.






Zelenina nakrájaná.





Z hrachovej zmesi som pripravila guličky. Vyšlo mi 26 kusov. Boli trocha väčšie, takže kľudne výjde 30 ks určite. Keď robím z polovičnej dávky, iba z 250g hrachu, mám 16. Guličky som v nádobe dala opäť do chladničky a zatiaľ sa pustila do placiek.





Keďže kuchynská linka bola "malá" na toto množstvo, použila som stolík s gumenným obrusom. Poriadne som ho umyla a začala. Cesto po vyklopení z nádoby som najprv jemne premiesila, malo krásne bubliny a potom rozdelila na menšie kôpky. Rúru som dala poriadne vyhriať na 280°C a dala do nej plech hore nohami ;-) Placku som vždy rozvaľkala iba jednu a dala hneď piecť. Neboli tenké, aby sa mohli nafúknuť a následne plniť. Stačí z jednej strany asi 3 minútky a podľa potreby obrátiť a už len chvíľočka. Placky som dávala d utierky a nechala prikryté, aby boli stále teplé. Keď boli všetky placky hotové, pustila som sa do guliek (viď foto vyššie ;-) ).


Do rozhorúčeného oleja som ich dala vypražiť a ukladala som na servítky, aby odsali prebytočnú mastnotu. Spratala som kuchyňu, poumývala stôl a mohlo sa obedovať. Terka aj so sestrou sa práve vrátili z kúpania, tak všetko bolo akurát čerstvé. No najedli sme sa do sýtosti a ja som mala ešte aj večeru a obed na druhý deň ;-) Placky som na sucho opiekla-zohriala na panvici, poliala rozpusteným maslom, jemne osolila, naplnila guľkami a zeleninou.






Dobrú chuť :-)



Odkaz na hrachový falafel (aj s koriandrovou vňaťou a rímskou rascou) http://laskanatanieridva.blogspot.sk/2013/04/hrachovy-falafel.html


























































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára