štvrtok 29. augusta 2013

Guláš z tekvice hokkaido :-)

Cukety, tekvice mám veľmi rada, no najviac zbožňujem hokkaido. Minulý rok som si urobila aj džem, ktorý sa výborne hodil do halloweenských sušienok, naozaj mňamkový :-) Ešte mi ostali 2 poháre, tak sušienky budú aj tento rok ;-)


V chladnejšom období (prevažne jeseň - zima) pokrmy z tekvice (hokkaido, maslovej, muškátovej ale i ostatných druhov) tvoria väčšiu časť nášho jedálneho lístka. Osobne mám najradšej tekvicový hokkaido krém so zázvorm a mrkvou, no momentálne sa mojím favoritom stal tekvicový guláš podľa Katky https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200932259121674&set=gm.10151850587106804&type=1&theater  Vlastne, Katka, má guláš, ja skôr gulášovú polievku, ale je proste úžasnááá.


Keď som si guláš uvarila prvýkrát a prvýkrát dala sústo do úst, chvíľu som ho "omielala" a snažila sa prísť na chuť chutiam :-D Viacmenej sladké..., ale priam dokonalé. Guláš bol najlepší na druhý a tretí deň studený priamo z chladničky!!! Včera som navarila dvojnásobnú dávku a neviem sa ho dojesť. Ale veď aj zajtra je deň ;-)


Ak vyskúšate, určite neoľutujete, verím, že guláš si rovnako zamilujete ako ja :-)


Suroviny:
hokkaido                         cca 2 kg
paradajky                               5 ks
paprika                                   2 ks
(prvýkrát som papriku nedala, teraz áno)
cibuľa                                     2 ks
rasca
(tentokrát som nemala)
soľ
(používam himalájsku alebo atlantickú nerafinovanú)
cesnak
vývar (ja som použila zo striedky tekvice a jadierok)


Samozrejme, že pomer surovín si môžete upraviť podľa seba, prípadne podľa toho, čo a koľko máte doma ;-)






Tekvicu (vážila 2,20kg, krabičku som zamrazila) som prekrojila, vydlabala striedku a dala variť na vývar. Kým sa vývar varil, nachystala som ostatné suroviny: nakrájala cibuľu, paradajky, papriku, tekvicu, pretlačila cesnak.


Na troche slnečnicového oleja som podusila cibuľku, neskôr pridala paradajky, papriku, chvíľočku podusila, pridala tekvicu, premiešala a nechala opäť chvíľu dusiť. Zaliala som vývarom (jadierká nevyhadzujte, zjedzte - vylúpte, sú výborné aj varené) a ešte sa chvíľu guláš varil (asi 15-20 minút). Na konci som pridala prelisovaný cesnak. Čas som nesledovala, ale snažím sa variť (ak varím) čo najkratšie. Tekvica bola presne "al dente".


Mne osobne guláš chutí vychladený priamo z chladničky na druhý a tretí deň (varené jedlo nikdy druhýkrát nezohrievam). Je delikatesný, veď vyskúšajte a dajte vedieť :-)







Dobrú chuť :-)










































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára