sobota 12. októbra 2013

DAL "PALAK" :-)

Nedávno som bola s priateľmi (Majka, Olinka a Peťo) na prezentácii - kurze Indickej Ajurvédskej kuchyne v BA v Ganesh Utsav a bolo skvele. Občas tam zájdem na menu, priatelia tam boli prvýkrát a ja som bola rada, že sa im veľmi páčilo a aj chutilo :-)


Kurzu sa zúčastnilo asi do 15 ľudí, pokrmy pred našimi očami pripravoval "originál" ajurvédsky kuchár (prepáčte, meno doplním). Jedlo pripravované podľa ajurvédy je potrebné skonzumovať max. do 2 hodín, ale myslím, že také dobroty sa po uvarení nestihnú ani ochladiť ;-)


Menu pozostávalo z týchto pokrmov:

Paradajková polievka
Zeleninové badži
Dal Palak (šošovica so špenátom, dal je strukovina)
Ryža ako príloha
Ryža s rascou rímskou
Placka Puri
Mrkvová halva


Pre mňa bolo maimálnym prekvapením a chuťovým zážitkom ryža s rascou, ktorú pripravím zajtra.
Dnes som mala k obedu práve Dal palak, ale bez palaku (špenátu), keďže som ho nezohnala... Na chuti to vôbec neubralo.


Ak si budete chcieť aj Vy pripraviť toto skvelé zdravé jedlo, budete potrebovať:

1. šošovicu žltú
    kurkumu

    ryžu Basmati

2. olej
    rasca rímska celá
    cesnak nakrájaný nadrobno
    zázvor     - " -          - " -
    cibuľa     - " -          - " -
    soľ
    kurkuma
    chilli mleté (som použila pálivú papriku ml.)
    koriandrový prášok
    paradajky nakrájané nadrobno
    špenát čerstvý nakrájaný na pásiky
    šošovica (už uvarená)
    mlieko (ja som použila kokosové)
    koriandrová vňať čerstvá
    maslo


Do horúcej vody dajte variť šošovicu s kurkumou. Varila som iba pre seba, použila som asi 2 hrste šošovice. Na kurze pán kuchár vravel, že je to potrebné variť 15 minút, potom odstaviť. Ja som varila kratšie, asi 10. Uvarenú šošovicu som nechala stáť a neskôr použila.


Ryža Basmati sa varí vo vode a po uvarení precedí. Nesolí sa, pretože sa podáva ako príloha k pikantným jedlám. Kto nie ste zvyknutý na nesolenie, možno Vám bude pripadať "planá", ale určite ju nesoľte, pretože Dal palak je dochutený akurát k ryži. Skvelá kombinácia :-)


Na rozhorúčenú panvicu som dala slnečnicový olej, rozohriala a postupne pridávala a po jednom "opekala" a miešala vyššie uvedené ingrediencie, presne v takom poradí ako sú napísané. Špenát som teda nedala, ale aj bez neho to bolo úplne svetové :-)


Na to množstvo, čo som pripravila, som použila: 3 strúčiky cesnaku, asi 3 cm zázvoru, 1 cibuľu, 1 väčšiu paradajku, kokosové mlieko asi 120ml. Koriandrovú vňať som mala nakrájanú a zamrazenú.


Jedlo som podávala ihneď po uvarení, zjedla som ho všetko sama ;-) Naložila som si 2x a potom som si užívala blažený pocit spokojnosti :-D












Dobrú chuť :-)






























































1 komentár: