nedeľa 20. januára 2013

Tvarohový koláč s brusnicami :-)

Cheescake je jeden zo zákuskov, ktorý neskutočne milujem a málokedy mu odolám :-D Ale...nejem ho často. Zvyknem si ho z času na čas objednať ako dezert za obedom u MoshiMoshi. V ponuke majú aj kakaový.


Keď som zbadala cheescake od Andrejky http://varimeslaskou.blogspot.sk/2013/01/cheesecake.html  a Ajky http://polnekvety.blogspot.sk/2013/01/vanilkovy-cheesecake-s-malinami.html bolo rozhodnuté, urobím si ho doma aj ja.


Na korpus podľa Ajky som použila:

180g maslových celozrnných sušienok z DM
125g masla rozpusteného
2 ČL mletej škorice
štipku soli

Rúru som zapla na 180°C a sušienky vymixovala v mixéri, presypala do nádoby, pridala roztopené maslo, škoricu a soľ. Do tortovej formy som dala iba naspodok papier na pečenie, zmes na dno "natlačila" a dala piecť do vyhriatej rúry pri 180°C cca 5-7 minút.


Keď som predpečený korpus vybrala z rúry, začala som robiť krém. Ráno som si z mrazničky vybrala 2 bezlaktózové tvarohy a jeden klasický tvaroh jemný, spolu 650g. Pridala 2 vajcia, 120g práškového cukru, 1 vanilkový lusk ("vyškrabaný"), 2PL kukuričného škrobu a troška citrónovej šťavy. Riadne som elektrickým šľahačom zmes vyšľahala a naliala do korpusu.


Koláč sa piekol najprv 15 minút pri 180°C a potom som teplotu znížila na 120°C a dopekal sa asi hodinu. Po vypnutí rúry som ho ešte chvíľu v nej nechala a potom vybrala, nechala vychladnúť na okennej parapete ;-)


Keď som sa rozhodla, že si tento koláč doma upečiem, chcela som navrch čučoriedky alebo maliny, ale tie čo predávali sa mi zdali dosť "drahé", hoci pri tomto nie som z tých, čo šetria... Vravela som si: doma niečo vymyslím. A veru že áno :-D V chladničke som našla brusnice, ktoré som si v akcii asi pred dvoma dňami kúpila a pozabudla na ne. Teraz sa mi úplne hodili. Umyté som ich v mixéri zmixovala na drobno, dala do kastrólika, posypala 9 KL cukru muscovado a nechala pomaly dusiť. Čas som nesledovala.


Koláš vychladol, natrela som ho vychladnutou brusnicovou zmesou a dala na noc do chladničky.
Ale ešte predtým, priznávam sa!, som z neho ujedla 1/4, proste som neodolala...


Ráno som koláč naporciovala, doma som si nechala iba dva kúsky (veď kedy ho zasa budem piecť či jesť ;-)  ) a ostatné zobrala k rodičom na raňajky aj s doma upečenými cibuľovo-špaldovými bagetami a cícerovo-drožďovou nátierkou.


Nestihla som ho ani veľmi odfotiť :-(






Kombinácia s brusnicami bola veľmi dobrá voľba: sladulinká a kyselkavá chuť sa vzájomne dopĺňali.







Dobrú chuť :-)











































3 komentáre: