streda 12. decembra 2012

Cícerová nátierka s droždím :-)

Cícer zbožňujem, či už len taký uvarený chrúmať alebo v polievke či ako nátierku, falafel alebo hummus.


V škôlke pre deti pripravuje tri druhy cícerových nátierok, a to:
- cícerová (zo sušeného cíceru, teda ho uvaríme), dnes bola na olovrant a bola NAJSAMVÝBORNÁ!
- cícerová s pórom (z cícerovej múky)
- cícerová s tuniakom (z cícerovej múky)


Tip na cícerovú nátierku s droždím mi dala kamarátka Danka. Za 3 týždne som ju robila už trikrát alebo štyri? Je fantastickááá :-)


Ak chcete aj Vy, čo vrelo doporučujem, túto nátierku vyskúšať, pripravte si:
- 1 väčšiu nakrájanú cibuľu
- olivový olej
- 2 kocky droždia
- cícer sterilizovaný (ja kupujem v DM), ale môžete si aj uvariť
(vzhľadom k tomu, že z vareného som nátierku ešte nepripravovala, myslím, že asi hrnček)


Cibuľu osmažíme na oleji, pridáme medzi prstami podrvené droždie, miešame, kým sa oddeľuje od oleja a potom pridáme scedený cícer. Premiešame, prehrejeme a necháme vychladnúť. Po vychladnutí rozmixujeme, môžeme podľa chuti dochutiľ soľou. Ak budete cícer variť, vývar si odložte, pri mixovaní sa Vám môže zísť.


Nátierku som podávala na doma upečenej špaldovo-cibuľovej bagete...
Recept nájdete na mojom prvom blogu:  http://laskanatanieri.blogspot.sk/2012/05/cibulovy-chlieb.html




...aj svojim kolegyniam a kolegom na vianočných trhoch dozdobenú trojlístkom z poľníčka.




Dobrú chuť aj Vám, nám chutilo a chutíííííííí :-)